اسکین فستینگ چیست

بدون شک، بهداشت پوست یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های بهداشت شخصی بوده که تأثیر بسیار زیادی بر سلامت و زیبایی انسان دارد. پوست به منظور یک جز حائز اهمیت فراوان، نقشی بسیار حیاتی در حفظ سلامت و جلوگیری از ایجاد مشکلات مختلف دارد. به عنوان پوششی محافظ برای بدن، پوست از تماس مستقیم با عوامل محیطی و خطرات گوناگون محافظت می‌کند. این به واقعیت اهمیت بهداشت پوست را جهت جلوگیری از عفونت‌ها، جلوه‌ سالم و زیبا و حفظ عملکرد سالم پوست تاکید می‌نماید. همچنین، پوست به عنوان یک آینه‌ بهداشت عمومی بدن عمل خواهد کرد. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که اسکین فستینگ چیست و چه فوایدی در جوانسازی پوست شما دارد.

بهداشت مناسب پوست نشان دهنده سلامت کلی بدن و همچنین نحوه‌ مراقبت از خود است. آیا نمی‌خواهید پوستی با بافتی زیبا، پرطراوت و خوشبو داشته باشید؟ پوست صورت، به خصوص، نقش اصلی در زیبایی و جلوه‌ی جذابیت شما ایفا می‌نماید. این امر نشانگر اهمیت فراوانی بوده که بهداشت پوست جهت ارتقای زیبایی و جذابیت شخصی دارد. به همین خاطر، آگاهی از روش‌های حفظ و بهبود بهداشت پوست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از تمیزی روزانه تا استفاده از محصولات مناسب مراقبتی، تغذیه سالم و حفظ رطوبت، تمامی این عوامل به حفظ سلامت و جلوگیری از مشکلات مختلف پوستی کمک می‌نمایند.

اسکین فستینگ چیست؟ اسکین فستینگ (Skin fasting) روندی رو به رشد در چند سال اخیر و نسخه‌ای فوق العاده جهت پاکسازی و بازسازی پوست است. برای بسیاری از ما، روند مراقبت از پوست یک فرآیند چندین مرحله‌ای بوده که از صبح شروع شده و تا شب ادامه دارد. بسیاری از متخصصان و پزشکان حوزه مراقبت از پوست، اسکین فستیگ را برای زمان دادن به پوست برای بازیابی قدرت طبیعی خود پیشنهاد می‌کنند. در ادامه به هرآنچه که باید در رابطه با فواید اسکین فستینگ و مزایای آن بدانید پرداختیم.

شناخت پوست و عوامل موثر بر آن

شناخت پوست و عوامل موثر بر آن

پوست به عنوان بزرگ‌ترین اعضای بدن، دارای ساختار پیچیده‌ای بوده که از چند لایه تشکیل شده است و هر لایه وظایف و نقش‌های گوناگونی در حفظ سلامت پوست دارد.

لایه‌های پوست

لایه‌ بیرونی یا  EPIDERMIS( پوست بیرونی)  :

این لایه از چندین لایه سلولی تشکیل شده که حفاظت از بدن را بر عهده دارند. سلول‌های مرده در این لایه به‌ روزرسانی شده و جوانه‌های جدید جای آن‌ها را خواهند گرفت.

لایه‌ی DERMIS ( پوست میانی)  :

این لایه شامل بافت‌های گوناگونی بوده که شامل عروق خونی، غده‌های روغنی و کلاژن می‌باشد. کلاژن مسئولیت انعطاف‌پذیری و سفتی پوست را دارد.

لایه‌ی SUBCUTIS یا HYPODERMIS ( پوست زیرین یا چربی)  :

این لایه شامل بافت چربی بوده که عمدتا به نگهداری حرارت و انرژی و همچنین جلوگیری از صدمات مکانیکی کمک خواهد کرد.

عوامل تاثیرگذار بر پوست :

عوامل محیطی :

تغییرات هوا، آلودگی هوا، اشعه UV از آفتاب و مواد شیمیایی قاردند تا به پوست صدمه برسانند.

تغذیه :

رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت پوست دارد. مصرف غذاهایی با ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های غنی قادر است تا به پوست کمک نماید.

استرس :

فشار روحی و استرس می‌توانند به مشکلات پوستی مثل لک‌ها و آکنه‌ها منجر بشوند.

سن :

پیری موجب کاهش انعطاف پوست و خشکی آن می‌شود.

عوامل ژنتیکی :

بعضی از مشکلات پوستی مثل لک‌های قهوه‌ای به عوامل ژنتیکی برمی‌گردند. شناخت عوامل اثرگذار بر پوست می‌تواند در انتخاب بهترین راهکارها و مراقبت‌های مناسب جهت حفظ و بهبود سلامت پوست کمک نماید.

اسکین فستینگ چیست؟

اسکین فستینگ چیست؟

اسکین فستینگ یا روزه گرفتن پوست به معنی استراحت دادن به پوست و زمان دادن به آن بوده تا بدون هجوم چندین ماده‌ فعال و محصولات مراقبت از پوست، بتواند تنفس نماید و تعادل خود را بازیابد. بسیاری از متخصصین پوست معتقدند که استفاده از محصولات کمتر می‌تواند به پوست کمک کرده تا عملکرد طبیعی خود را بازیابد و احتمالا سلامت کلی خود را بهبود بخشد. پوست دارای یک سد طبیعی بوده که به حفظ رطوبت، تنظیم سطح PH و محافظت در مقابل عوامل خارجی کمک می‌نماید.

اسکین فستینگ می‌تواند موجب تقویت و عملکرد بهینه این سد شود و این امکان را به پوست شما داده تا بدون کمک محصولات مراقبت از پوست، به طور طبیعی و همچنین که در نظر گرفته شده است عمل کند. این روش همچنین می‌تواند راه خوبی جهت تشخیص محصولاتی باشد که موجب تحریک، بروز جوش یا دیگر مشکلات پوستی می‌شوند.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

چگونه روزه‌ پوست بگیریم؟

چگونه روزه‌ پوست بگیریم؟

در حالی که این مفهوم نسبتا ساده است، ولی روزه گرفتن پوست می‌تواند از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند به آرامی و کم کم محصولات مراقبت از پوست خود را برای مدتی حذف نمایند. در حالی که بعضی دیگر دوره روزه گرفتن پوست خود را با حذف یک ‌باره و کامل تمام محصولات مراقبت از پوست شروع می‌نمایند. این کار موجب می‌شود که خود سبوم یا همان چربی طبیعی پوست شما تعادل و محافظت از پوست را انجام بدهد.

اسکین فستینگ برای چه کسانی مفید است؟

اسکین فستینگ برای هر شخصی که در روتین روزانه مراقبت از پوست خود با مشکل مواجه شده باشد و نتیجه‌ مطلوب مد نظر خود را دریافت نکرده باشد، مفید می‌باشد. افرادی که حساسیت‌های پوستی دارند ممکن است از اسکین فستینگ سود بیشتری ببرند.

با اسکین فستینگ آهسته می‌توانید با حذف یک محصول در یک دوره زمانی تعیین شده، محرک پوست خود را شناسایی نمایید. چرا که این روش به پوست زمان داده تا با هیچ ماده‌ فعالی که می‌تواند موجب التهاب شود تماس نداشته باشد. این به خصوص برای افرادی که بیشتر از حد معمول لک، خشکی یا سوزش را تجربه می‌نمایند، مفید است.

عوارض اسکین فستینگ برای چه افرادی رخ خواهد داد؟

عوارض اسکین فستینگ برای چه افرادی رخ خواهد داد؟

روزه گرفتن پوست برای افرادی که دارای بیماری و اختلالات شدید پوستی مثل اگزما، آکنه کنترل نشده، روزاسه، ملاسما و غیره هستند پیشنهاد نمی‌شود. این اشخاص به طور دائم به محصولات موضعی و مواد فعال احتیاج دارند تا این اختلالات پوستی به طور کامل برطرف شود. همچنین برای کسانی که مشکلات پوستی آن‌ها دلیل ریشه‌ای مثل هورمون‌ها یا ژنتیک داشته باشد، اسکین فستینگ پیشنهاد نمی‌شود.

مطالب کاربردی:  ماسک جوش شیرین و گلاب ترمیم کننده پوست

 

اسکین فستینگ تا چه مدت باید انجام شود؟

اسکین فستینگ تا چه مدت باید انجام شود؟

این دوره قادر است تا از چند روز تا چند هفته به طول بینجامد. ولی پوست در آخر می‌تواند تحمل کند. این روش یک فرآیند یکسان نیست، و گوش دادن به پوست خود در زمان واقعی، بهترین راه جهت تشخیص ادامه یا توقف روزه پوست می‌باشد. باید دقت داشته باشید که در طی اسکین فستینگ ممکن است در ابتدا پوست شما بسیار خشک یا بسیار چرب بنظر برسد و پوسته پوسته شدن یا جوش‌های بیشتر را تجربه نمایید.

این برای شروع کاملا طبیعی است. پوست در حال تنظیم شدن است و با دادن زمان بیشتر و ادامه روزه گرفتن، به پوست خود اجازه داده تا PH خود را تنظیم نماید. به مرور سد طبیعی پوست شما تقویت شده و به حالت ایده آل خود باز می‌گردد و شما متوجه خواهید شد که بدون دخالت هیچ ماده‌ای، پوستی تصفیه شده و درخشان به دست آورده‌اید.

مطالب پربازدید:  روتین پوستی نرمال، مراقبت از پوست معمولی

 

سخن پایانی

اسکین فستینگ چیست و برای چه افرادی مفید است؟ اسکین فستینگ برای هر شخصی که احساس می‌کند پوستش به بازسازی نیاز دارد یا در انتخاب بهترین محصول مراقبت از پوست گیج شده است، راه حلی کاربردی محسوب می‌شود. هر بار که یک محصول را حذف می‌کنید، درمی‌یابید که پوست شما چگونه از خود واکنش نشان می‌دهد. شما می‌توانید کشف کنید که پوست دقیقا به چه محصولی احتیاج دارد و چه چیزی برای آن اضافی است.

اسکین فستینگ یک راه فوق العاده برای آزمایش این بوده که آیا محصولات فعلی شما واقعا برای پوست شما مفید هستند یا خیر. در نتیجه در دوره‌ روزه گرفتن پوست، به نحوه واکنش پوست خود بسیار توجه نمایید. قبل از شروع روزه پوست، اگر در سه روز گذشته از مواد فعال به‌ خصوص رتینول استفاده کردید، باید به استفاده از کرم ضد آفتاب ادامه داده و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب را محدود نمایید.

همچنین مانند همیشه، اگر نگرانی یا شرایط پوستی خاصی دارید باید با یک متخصص مشورت نمایید. پس از اتمام دوره‌ روزه ‌داری، همان طور که دوباره شروع به استفاده از محصولات مراقبت از پوست می‌کنید، می‌توانید آیتم‌های ضروری منحصر به فرد مراقبت از پوست خود را کشف نمایید. همچنین شما می‌توانید جهت خرید انواع محصولات مراقبتی خود به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : vogue

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *