داستر ناخن چیست

ممکن است به یک مهمانی یا جشن عروسی دعوت شده باشید. احتمالا جهت شرکت در این مجلس افزون بر استایل موها و لباس‌های خود به فکر زیباتر شدن ناخن‌ها هم هستید. جهت زیبا و براق شدن دیزاین ناخن‌های خود می‌توانید از لوازم آرایشی مختلفی مثل شوگر و شیمر استفاده نمایید.

پودر داستر نیز گزینه‌ دیگری بوده که دارید ولی آیا می‌دانید داستر ناخن چیست؟ داستر با دیگر لوازم آرایشی که جهت بهداشت و زیبایی ناخن به کار می‌روند چه تفاوتی دارد؟ در صورتی که پاسخ این سؤالات را نمی‌دانید به خواندن این مطلب ادامه بدهید. در ادامه، توضیح می‌دهیم که داستر ناخن چیست و چگونه باید از آن استفاده نمایید.

داستر ناخن چیست؟

داستر ناخن چیست؟

داستر ناخن پودری شبیه به پودر لاک ناخن بوده که جهت طراحی و دیزاین ناخن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر داستر بر عکس پودر لاک ناخن حالت اکلیلی دارد. البته، دانه‌های اکلیلی این پودر طراحی و دیزاین ناخن اندکی درشت‌تر از دانه‌های اکلیلی ساده می‌باشند.

این پودر را می‌توانید بعد از کاشت ناخن با پودر اکریلیک، ژل یا زدن لاک ژلی به کار ببرید. پودر انواع داستر ناخن در مقایسه با محصولات مشابه جهت دیزاین ناخن بهتر است، چرا که می‌توانید آن را روی ناخن‌های طبیعی هم بریزید. به همین خاطر، بسیاری از خانم‌های شیک ‌پوش ترجیح می‌دهند از این پودر جذاب و درخشان استفاده نمایند.

تفاوت شوگر و پودر داستر ناخن چیست؟

تفاوت شوگر و پودر داستر ناخن چیست؟

شوگر در مقایسه با شیمر به پودر داستر شباهت ظاهری بیشتری دارد. شوگر و انواع داستر ناخن هر دو دارای دانه‌های درشت‌تری هستند ولی دانه‌های شیمر ریزتر است. با این وجود، پودر داستر ناخن با شوگر نیز تفاوت‌ دارد و این تفاوت به روش استفاده از این دو پودر آرایشی مربوط می‌شود.

جهت استفاده از پودر شوگر باید آن را روی ناخن‌های مانیکور شده بریزید ولی انواع داستر ناخن پودری بوده که با استفاده از قلم مخصوص روی ناخن‌های مانیکور شده کشیده می‌شود. مزیتی که داستر ناخن در مقایسه با شوگر و شیمر دارد این بوده که پودر داستر را می‌توانید هم جهت دیزاین ناخن‌های طبیعی و هم برای زیباتر کردن ناخن‌های کاشته شده با ژل یا پودر به کار ببرید.

انواع داستر ناخن

زمانی صحبت از دیزاین ناخن با داستر می‌رسد، باید انواع آن را بشناسید. با شناخت انواع داستر کاشت ناخن، انتخاب‌های خود را بهتر بررسی خواهید کرد. در نتیجه، استایل ناخن‌های شما زیباتر خواهد شد. داسترهای ناخن بر اساس رنگ و کیفیتی که دارند به دسته‌های بسیار گوناگونی تقسیم می‌شوند. در ادامه، چند نمونه از آن‌ها را می‌خوانید.

انواع داستر ناخن با دانه‌های ریزتر

داستر ناخن با دانه‌های ریزتر

داستر ناخن با پودرهای ریزتر گاهی با شیمر اشتباه گرفته می‌شود. این پودر آرایشی به ناخن‌ها درخشش ظریفی خواهد بخشید. پودر داستر ناخن با دانه‌های ریز را می‌توانید روی تمام ناخن‌ها مالیده یا اینکه ذره‌ای از آن را به منظور سایه‌ای جهت زیباتر کردن ظاهر دیزاین ناخن به کار ببرید.

انواع داستر ناخن با دانه‌های درشت‌تر

بعضی از پودرهای داستر ناخن دانه‌های درشت‌تری دارند. این پودرهای آرایشی اغلب ترکیبی از دانه‌های ریز و درشت داستر می‌باشند و می‌توانند در آخر، با انعکاس نور به ناخن‌ها درخشش بیشتری ببخشند.

داستر ناخن شفاف

داستر ناخن شفاف

در حال حاضر، این مدل داستر یکی از محبوب‌ترین نوع پودر داستر جهت دیزاین ناخن است. این پودرهای شفاف را می‌توانید روی ناخن‌های کاشته شده با پودر اکریلیک، ژل یا ناخن‌هایی که لاک ژلی دارند، بمالید. به همین ترتیب، ناخن‌ها براق‌تر به نظر خواهند رسید.

قیمت انواع محصولات آرایش ناخن اورجینال

 

داستر ناخن هفت رنگ

داسترهای ناخن چند رنگ چندین رنگ شاد و زیبا را یک‌جا دارند. در حقیقت، به جای آن که ناخن خود را به یک رنگ دربیاورید و با یک رنگ دیزاین نمایید، آن را به چند رنگ درمی‌آورید. به همین ترتیب، استایل ناخن‌ها با لباس‌های شما ساده‌تر می‌شود.

داستر ناخن هولوگرامی

داستر ناخن هولوگرامی

جهت دیزاین ساده‌ ناخن‌ها می‌توانید از داستر ناخن هولوگرامی استفاده نمایید. این پودر داستر به ناخن‌های شما ظاهری هولوگرامی داده و با انعکاس نور روی آن ناخن با هر رنگی براق‌تر به نظر خواهد رسید. این پودر داستر را می‌توانید به تنهایی یا به منظور رنگ زمینه جهت دیزاین ناخن به کار ببرید.

نکات مهم برای خرید داستر ناخن

در صورتی که می‌خواهید مقداری درخشش بیشتر به زندگی خود اضافه نمایید، هیچ راهی بهتر از داشتن مانیکوری براق ندارید. جهت داشتن مانیکوری براق هم می‌توانید از لوازم آرایشی مختلفی استفاده نمایید که یکی از بهترین آن‌ها داستر ناخن است. فرقی ندارد که قصد خرید ناخن داستر سفید را داشته باشید یا بخواهید یک داستر بنفش بخرید، به ‌هر حال، باید این محصول آرایشی را طوری انتخاب نمایید که بهترین کیفیت را داشته باشد و ناخن‌های شما را دچار مشکل ننماید.

جهت انتخاب داستر ناخن باید در وهله‌ اول از استاندارد بودن آن مطمئن بشوید. استاندارد بودن داستر ناخن نیز مانند دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق بارکد این محصول مشخص می‌شود. بارکدی که روی بسته‌ این محصول درج شده یکتا بوده و می‌تواند فیک یا اصل بودن داستر را مشخص نماید. فقط کافی است این بارکد را استعلام کرده تا از اصل بودن آن مطمئن شوید.

نکات مهم برای خرید داستر ناخن

مسئله بعدی که باید زمان خرید داستر ناخن در نظر بگیرید، رنگ داستر است. پودرهای داستر رنگ‌های بسیار مختلفی دارند و می‌توانند دیزاین ناخن‌های شما را جذاب‌تر نمایند. جهت خرید این پودرها باید رنگی که قرار است ناخن شما با آن دیزاین شود را در نظر داشته باشید. به طور مثال، اگر قرار است تم ناخن و لباس‌های شما سیاه و سفید باشد، داستر ناخن سفید یکی از عالی‌ترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

این پودر داستر را می‌توانید به منظور براق‌ کننده‌ رنگ اصلی یا زمینه‌ ناخن‌ها به کار ببرید. در آخر، قبل از آن که از این پودر استفاده نمایید، مطمئن شوید که می‌دانید روش مناسب برای پاک نمودن داستر ناخن چیست. به این ترتیب، زمان پاک کردن این پودر از روی ناخن‌ها دچار مشکل نخواهید شد. به ‌هر حال، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است!

مطالب کاربردی:  درمان ناخن شکننده و خشک با ساده‌ترین روش‌های خانگی

 

روش استفاده از داستر ناخن

روش استفاده از داستر ناخن

مهم‌ترین مسئله بعد از خرید داستر مناسب این است که بدانید بهترین روش جهت استفاده از داستر ناخن چیست. به صورت کلی، داستر ناخن را می‌توانید با قلم مخصوص دیزاین ناخن روی ناخن‌ها بمالید ولی برای این کار باید مراحلی را طی نمایید. جهت شروع باید ناخن‌های خود را آماده کنید. جهت آماده کردن ناخن‌ها هم باید مراحل مانیکور ناخن را با دقت انجام بدهید.

ناخن‌ها را تمیز کرده و روی آن‌ها سوهان بکشید تا برای مراحل بعدی صاف و یکدست بشوند. بعد از آن، ناخن کاشته شده یا طبیعی را با استفاده از سوهان دستی صاف کرده تا به شکل دل‌خواه شما دربیاید. در مرحله‌ بعدی باید از بافر ناخن استفاده نمایید. بافر ناخن وسیله‌ای برای آرایش ناخن بوده که به سوهان شباهت دارد، با این تفاوت که نرم‌تر از سوهان است و حالت اسفنجی دارد.

بافر به شما کمک کرده تا سطح ناخن‌ها را صاف نمایید. به همین ترتیب، چربی ناخن‌ها از بین رفته و می‌توانید ژلیش ناخن را اعمال نمایید. زمانی که ناخن آماده شد، نوبت به استفاده از بیس کات یا بیس ژل می‌رسد. با استفاده از قلم دیزاین ناخن مقدار کمی از بیس ژل را روی ناخن‌های آماده شده بمالید. توجه کنید که لبه‌ بالایی ناخن با قلم بسته شود. این کار موجب می‌شود که در آخر کار، لاک ژلی شما دچار ترک ‌خوردگی نشود.

روش استفاده از داستر ناخن

در ادامه، باید از دستگاه یووی ال‌ای‌دی یا همان لاک‌ خشک‌کن استفاده نمایید. دست‌ها را زیر این دستگاه قرار بدهید، طوری که ناخن‌ها دقیقا زیر محفظه‌ دستگاه قرار گیرند. منتظر بمانید تا بیس ژل کاملا خشک گردد. در مرحله‌ بعدی، مقدار بسیار کمی از لاک ژل را روی ناخن بمالید. توجه کنید که این مقدار لاک ژلی لایه‌ای نازک روی ناخن تشکیل بدهد.

این لاک ژلی را باید با فاصله از ریشه‌ ناخن‌ها بمالید تا ریشه‌ ناخن‌ها صدمه نبینند. حالا بخش بالایی لاک مالیده شده روی ناخن را با قلم به اطراف بکشید تا بسته بشود و با گذشت زمان دچار ترک ‌خوردگی نشود. سپس، لاک ناخن‌ها را مانند دفعه‌ قبلی با دستگاه لاک ‌خشک‌کن خشک نمایید. نکته‌ مهمی که باید در این مرحله به آن دقت کنید این است که باید از ژل ناخنی استفاده شده که به اصطلاح دارای نوچی است.

به این ترتیب، داستر بهتر روی ناخن می‌چسبد. پس از مالیدن لاک ژلی، نوبت به داستر ناخن می‌رسد. همان‌ طور که قبلا اشاره کردیم، داستر ناخن را باید با استفاده از قلم روی ناخن‌ها زد. مقداری از داستر ناخن را با قلم برداشته و روی ناخنی که لاک ژلی دارد بمالید.

اکنون لبه‌ آن را مثل مراحل قبلی صاف نمایید و ببندید. با این کار لاک ناخن دچار ترک ‌خوردگی یا لب ‌پر شدن نمی‌شود. در آخر، مقداری از ژل تاپ کات یا تاپ ژل را روی ناخن‌ها بمالید. سطح ناخن باید کاملا با این ژل پوشش داده شود. اکنون برای آخرین بار دست‌ها را زیر دستگاه لاک‌ خشک‌کن قرار بدهید تا ژل تاپ کات آن نیز کاملا خشک شود.

چگونه داستر ناخن را پاک کنیم؟

چگونه داستر ناخن را پاک کنیم؟

جهت استفاده از این پودر آرایشی باید بدانید که روش پاک نمودن داستر ناخن چیست. داستر را نیز می‌توانید مثل ژلیش ناخن پاک نمایید. روش پاک نمودن داستر هم مثل ژلیش به نوع ناخنی که دیزاین کرده‌اید بستگی دارد. اگر داستر را روی ناخن کاشته شده زده‌اید، باید جهت پاک کردن آن از دستگاهی به نام سوهان ناخن برقی استفاده نمایید. این دستگاه که به آن میکروموتور نیز گفته می‌شود، یکی از لوازمی بوده که در کاشت ناخن کاربرد دارد.

این دستگاه به شما کمک کرده تا ناخن‌های کاشته شده را بهتر سوهان کشیده و صاف نمایید. جهت پاک کردن داستر ناخن باید با استفاده از این دستگاه داستر را بتراشید. البته، استفاده از این دستگاه به تجربه و مهارت کافی احتیاج دارد. در نتیجه، بهتر است که جهت پاک کردن داستر از روی ناخن‌های کاشته شده از یک ناخن‌ کار باتجربه و حرفه‌ای کمک بخواهید.

گاهی اوقات، داستر ناخن روی ناخن‌های طبیعی زده شده است. در چنین شرایطی، برای پاک نمودن داستر ناخن 4 راه دارید. این راه‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده از ریمور ژل ناخن : ابتدا با استفاده از بافر تاپ ژل روی ناخن را با ملایمت پاک نمایید. سپس، روی ناخن‌ها ریمور ژل ناخن بمالید. سعی نمایید این پاک ‌کننده روی تمام سطح ناخن پخش شود. 10 تا 20 دقیقه صبر کرده تا داستر نرم شود. در آخر، با استفاده از عقب ‌زن ناخن آن را از ناخن‌ها کاملا جدا نمایید.
  • پد پاک‌کننده‌ی لاک ژل : استفاده از این پد بسیار ساده‌تر از ریمور ژل ناخن می‌باشد. کافی است تاپ ژل را به روش قبلی از روی ناخن‌ها پاک نمایید. سپس، پد پاک‌ کننده‌ را روی ناخن‌ها گذاشته تا داستر کاملا نرم شود. اکنون آن را با استفاده از عقب ‌زن ناخن پاک نمایید.

چگونه داستر ناخن را پاک کنیم؟

  • دستگاه ریمور ژل ناخن : این دستگاه از بخار آب و گرمای آن جهت پاک کردن لاک ژلی استفاده می‌کند و داستر ناخن را نیز می‌توانید با همین دستگاه پاک نمایید. جهت استفاده از این دستگاه باید ابتدا ناخن‌ها را به روش قبل با بافر آماده نمایید. بعد از آماده شدن دستگاه انگشت‌های خود را داخل سوراخ‌های آن برده و چند دقیقه صبر کرده تا داستر نرم شود. سپس، آن را با عقب ‌زن از سطح ناخن جدا نمایید. استفاده از این دستگاه نیز به مهارت و تجربه نیاز دارد. در نتیجه، بهتر است جهت استفاده از این دستگاه از یک ناخن‌کار حرفه‌ای کمک بگیرید.
  • استفاده از فویل : جهت پاک کردن داستر می‌توانید از فویل و ریمور هم استفاده نمایید. جهت شروع باید تاپ ژل را با استفاده از بافر از سطح ناخن‌ها پاک کنید. پس از آن، مقداری پنبه را به ریمور ژل ناخن آغشته نمایید و روی ناخن‌ها قرار دهید. اکنون ناخن‌ها را با فویل آلومینیومی نازکی بپوشانید. 10 دقیقه صبر کرده تا داستر ناخن کاملا نرم شود. حالا درست مثل روش‌های قبلی داستر ناخن را با عقب‌زن از سطح ناخن‌ها جدا نمایید.

مطالب پربازدید:  بیبی بومر ناخن چیست و نحوه انجام آن چگونه است؟

 

سخن پایانی

جهت دیزاین ناخن و داشتن ناخن‌هایی براق و درخشان می‌توان از محصولات آرایشی گوناگونی مثل شوگر، شیمر و داستر ناخن استفاده کرد. پودر داستر بر عکس دیگر پودرهای آرایش ناخن هم برای ناخن‌های طبیعی و هم برای ناخن‌های کاشت کاربرد دارد. همین ویژگی نیز باعث شده که این پودر آرایشی ناخن طرفداران زیادی داشته باشد.

جهت استفاده از این پودر آرایشی باید بدانید که روش استفاده و پاک نمودن داستر ناخن چیست. با انتخاب داستر ناخن باکیفیت و توجه به آنچه در این مطلب توضیح دادیم، می‌توانید ناخن‌هایی براق و درخشان داشته باشید. نکته‌ مهمی که در استفاده از این پودر آرایشی نباید فراموش نمایید این است که استفاده از داستر ناخن برای ناخن‌های کاشت به مهارت و تجربه‌ کافی احتیاج دارد.

در نتیجه، اگر می‌خواهید از داستر برای براق نمودن ناخن‌های کاشت استفاده نمایید یا قصد پاک کردن آن از روی این ناخن‌ها را دارید، باید از یک ناخن‌کار حرفه‌ای و باتجربه کمک بخواهید. پاک نمودن این پودر از ناخن‌های کاشت به تجربه‌ کار با دستگاه سوهان ناخن برقی احتیاج دارد.

 

منبع : lovecandycoat

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *