شید لب چیست

جهت پاسخ به سوال شید لب چیست باید گفت سایه شیدینگ لب یکی از عمل‌های زیبایی سرپایی بوده که در آن با استفاده از سوزن تاتو رنگی نیمه دائمی به زیر پوست شما تزریق خواهد شد. با استفاده از این روش می‌توانید زیبایی طبیعی خود را دو برابر نمایید و ایرادهای آن را مخفی کنید. شما می‌توانید جهت پیدا نمودن گزینه مناسب خود، افزون بر مشورت با تکنسین حرفه‌ای، با خرید رژ لب به رنگ مورد نظر خودتان، آن را امتحان کرده تا راحت تر تصمیم بگیرید.

شیدینگ لب چیست ؟

شیدینگ لب چیست

برای پاسخ به سوال شید لب چیست باید گفت شیدینگ یک عمل زیبایی نیمه دائمی مثل تاتو بوده که در آن سایه‌ای ملایم توسط یک سوزن به پوست تزریق خواهد شد. در نتیجه رنگ لب‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی چیزی میان 6 ماه و بیشترین حالت 3 سال باقی می‌ماند و می‌توانید از این زیبایی نیمه دائمی بدون استفاده از رژلب لذت ببرید.

مراحل شید لب

شما می‌توانید با گذراندن مراحل زیر یک شید لب جذاب داشته باشید. در اینجا تمامی مراحل انجام این کار آمده است.

انتخاب رنگ شیدینگ لب

انتخاب رنگ شیدینگ لب

در ابتدا شما با مشورت کارشناس بر اساس سلیقه خود رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب خواهید کرد. دقت کنید بهترین رنگ جهت شید لب، طیفی نزدیک به حالت طبیعی آن بوده که جلوه‌ای زیبا و نرمال داشته باشد.

پیشنهاد می‌شود به هیچ عنوان از رنگ‌های بسیار روشن یا تیره استفاده نکنید، چرا که به زودی از آن دل زده خواهید شد. به خاطر داشته باشید هدف از شیدینگ لب زیبایی بیشتر است نه یک آرایش غلیظ دائمی که منجر به جلب توجه همه شود. به طور مثال از آنجایی که رژ لب نود برای پوست گندمی بهترین انتخاب است، در صورتی که چهره‌ای گندمگون دارید می‌توانید از رنگ‌های نود استفاده نمایید. بهتر است جهت انجام این کار به یک شخص حرفه‌ای مراجعه کرده تا شما را به درستی راهنمایی نماید.

متقارن کردن لب‌ها

در این مرحله تکنسین با بررسی دقیق لب‌های شما، سعی می‌کند در دو طرف آن تقارن ایجاد کند و فرم لب‌ها را اصلاح خواهد کرد. این قسمت دارای حساسیت بالایی است و باید بدون خطا انجام شده تا نتیجه‌ای فوق العاده داشته باشد.

بی حسی موضعی لب

در زمان انجام شیدینگ لب، سوزن بسیار ریزی به زیر پوست شما مرتبا وارد خواهد شد؛ به همین خاطر جهت جلوگیری از احساس درد و همچنین کنترل واکنش شما، یک بی حسی موضعی به لب‌های خود زده شده تا حین عمل مشکلی برایتان پیش نیاید.

انجام شیدینگ لب

در این مرحله تکنسین با استفاده از دستگاه تاتو شروع به رنگ نمودن لب‌های شما خواهد کرد.

اقدامات قبل از شید لب

اقدامات قبل از شید لب

جهت گرفتن بهترین نتیجه و جلوگیری از بروز عوارض پس از انجام شید لب، پیشنهاد می شود موارد زیر را جدی بگیرید و از 6 هفته قبل از عمل شیدینگ آنها را رعایت نمایید.

استفاده از آبرسان لب

هفته‌های پیش از عمل شید لب از بالم لب به صورت مرتب استفاده کرده تا زمان عمل پوستی تازه و بدون خشکی داشته باشید. همچنین از کندن پوست لب به شدت خودداری نمایید، چرا که ممکن است منجر به بروز التهاب و زخم شود. در هوای سرد یا خشک هم استفاده ازآبرسان لب را جدی بگیرید.

قطع مصرف داروهای خاص

قطع مصرف داروهای خاص

در صورتی که از داروهای خاص استفاده می‌کنید، پیش از شید لب با پزشک خود و همچنین تکنسین زیبایی مشورت نمایید. به طور مثال مصرف استروئیدها ممکن است منجر به بروز عوارضی مثل تورم و التهاب لب شود. از جمله داروهای استروئیدی می‌توان به پردنیزولون و هیدروکورتیزون اشاره نمود. همچنین مصرف ایبوپروفن در روز پیش از عمل هم قادر است تا منجر به بروز کبودی شود.

روغن ماهی و ویتامین  E

مصرف روغن ماهی و ویتامین E نیز قادر است تا منجر به بروز خونریزی و کبودی بعد از عمل شود. به همین خاطر توصیه می‌شود حداقل در روز قبل از شید لب از مصرف این موارد اجتناب کرده تا از عوارض آن دور بمانید.

عدم استفاده از رتینوئید

استفاده از سرم و کرم‌های رتینوئیدی منجر به بهبود پوست و شادابی آن خواهد شد؛ اما به منظور جلوگیری از عوارض جانبی شید لب پیشنهاد می‌شود از چند هفته قبل از عمل آن را کنار بگذارید. از جمله رتینوئیدها می‌توان به رتینول اشاره کرد.

مراقبت بعد از شید لب

مراقبت بعد از شید لب

به منظور جلوگیری از بروز عوارض و حفظ ماندگاری شید لب، بهتر است موارد زیر را بعد از انجام این کار رعایت کرده تا شاهد بهترین نتیجه باشید.

  • خودداری از انجام فعالیت‌های سنگین در 3 هفته ابتدایی
  • عدم دستکاری پوسته‌های لب در روزهای پس از شید لب
  • نخوردن مواد غذایی ترش، شور و تند در روزهای ابتدایی
  • استفاده از بالم لب به صورت مرتب
  • استفاده از وازلین برای تسکین لب در روزهای ابتدایی

قیمت انواع محصولات آرایش لب اورجینال و با کیفیت

 

مزایای شید لب

بعضی از مزایای استفاده از شید لب در اینجا آمده است که می توانند در تصمیم گیری به شما کمک کنند:

  • داشتن زیبایی طبیعی برای مدت طولانی
  • عدم نیاز با استفاده از رژلب
  • نداشتن عوارض
  • صرفه جویی در زمان آرایش کردن
  • اصلاح ایرادات عدم قرینگی لب
  • تنوع بالای رنگ های مورد استفاده
  • برجسته کردن لب ها با حالتی طبیعی
  • یکدست کردن رنگ لب

عوارض شیدینگ لب

عوارض شیدینگ لب

اگر به دنبال پاسخ عوارض شید لب چیست هستید، باید بگوییم به علت سطحی بودن این عمل زیبایی، به احتمال زیاد عوارضی را تجربه نخواهید کرد؛ ولی مواردی مثل پوسته پوسته شدن پس از شید لب امری کاملا طبیعی است و بین 5 تا 10 روز به صورت کامل بهبود پیدا خواهد کرد. در صورتی که لب‌های شما خشکی بالایی دارد پیشنهاد می‌شود در روزهای اول به طور منظم از بالم لب استفاده کرده تا دچار خونریزی یا کبودی نشوید.

جهت استفاده از اسکراب هم بهتر است با تکنسین مربوطه مشورت کنید و بپرسید از چه زمانی می‌توانید این کار را انجام دهید. در صورتی که شید لب را در سالن‌های غیر مجاز انجام دهید، به دلیل عدم تخصص ممکن است به خاطر استفاده از لوازم آلوده یا رنگ‌های نامرغوب و غیر استاندارد، دچار حساسیت شدید یا بیماری‌های عفونی شوید.

مطالب کاربردی:  بهترین مارک رژ لب بدون سرب

 

آیا شید لب درد دارد

آیا شید لب درد دارد

این کار با استفاده از سوزن ریزی انجام خواهد شد و با انجام آن به طور معمول اشخاص دچار درد زیادی نمی‌شوند؛ البته پیش از شروع شید لب داروی بی حسی موضعی به لب‌های شما زده شده که بعد از آن متوجه چیزی نخواهید شد. ممکن است فرو رفتن سوزن را احساس کنید اما دردی نخواهد داشت؛ ولی این امر به آستانه درد شخص هم به شدت وابسته است.

تفاوت رژلب و شید لب چیست

رژلب یک آرایش موقت بوده که می‌توانید به سادگی با پاک کننده‌های آرایشی آن را از بین ببرید؛ اما شیدینگ لب رنگ به زیر پوست شما تزریق شده و به آسانی از بین نخواهد رفت. ماندگاری این روش با توجه به مواد به کار رفته حدود 6 ماه تا 3 سال است و بعد از این مدت به ترمیم احتیاج دارد.

تفاوت تاتو رژلب و شیدینگ

تفاوت تاتو رژلب و شیدینگ

شید لب و تاتو رژ لب شباهت فراوانی به هم دارند و در هر دو روش با استفاده از سوزن رنگ به زیر پوست تزریق خواهد شد؛ اما در تاتو ساده لب حالتی یکنواخت و یکدست پیدا خواهد کرد. شیدینگ لب روش جدیدتری بوده که در آن رنگ در ناحیه بیرونی و داخلی لب دارای تیرگی و روشنی است که فرمی طبیعی‌تر و زیباتر به آن خواهد داد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود هر یک از این موارد را انتخاب نمایید.

مطالب پربازدید:  راز پوست صاف بازیگران و سلبریتی‌های هالیوودی

 

شیدینگ یا سایه لب چیست ؟

شیدینگ یا سایه لب چیست

در پاسخ به پرسش شید لب چیست باید گفت شیدینگ روشی بوده که در آن لب‌ها به شکلی طبیعی و زیبا رنگ خواهند شد. جهت انجام این کار، از سوزن تاتو استفاده شده و به کمک بی حسی موضعی، دردی احساس نخواهید کرد. بهترین رنگ برای شیدینگ، طیفی طبیعی و نزدیک به رنگ لب‌های شما است. ماندگاری این روش با توجه به نوع پوست و سبک زندگی شما بین 6 ماه تا 3 سال متغیر بوده و بعد از آن نیاز به تمدید دارد. فروشگاه مدیسه یکی از بهترین ارائه دهندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بوده که می‌توانید از آن دیدن نمایید.

 

 

منبع : purplle

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *