مردانساژ مو چیست

مردانساژ مو یکی از تکنیک‌های رایج جهت آماده کردن مو برای رنگ نمودن آن است. ولی مردانساژ مو برای چه کسانی انجام می‌شود و چطور صورت می‌گیرد؟ در ادامه در مورد مردانساژ مو و روش انجام آن بیشتر بخوانید.

مردانساژ مو چیست؟

مردانساژ مو چیست؟

همان طور که گفتیم مردانساژ مو یک تکنیک جهت آماده کردن مو برای رنگ کردن آن است. این روش اغلب برای موهایی انجام شده که به‌ سختی رنگ گرفته و نمی‌توانند رنگ و دیگر مواد شیمیایی را جذب نمایند.

به طور مثال، موهای سفید این ویژگی را دارند. با تکنیک مردانساژ مو، محصولات رنگ‌ کننده مثلا انواع رنگ‌ها و محصولات دکلره، راحت‌تر به درون مو نفوذ می‌نمایند، در نتیجه، رنگ‌آمیزی مو و حتی حذف رنگ مو یعنی دکلره، با تاثیرگذاری بیشتری انجام شده و نتیجه‌ نهایی کار مطلوب‌تر است و رنگی که مد نظر فرد است، بهتر و دقیق‌تر اجرا خواهد شد.

مردانساژ یعنی چه؟

هدف از اجرای تکنیک مردانساژ مو، حساس نمودن مو به ‌منظور متخلخل شدن بیشتر تارهای آن بوده که موجب نفوذ بهتر محصولات رنگ ‌کننده خواهد شد.

مردانساژ مو برای چه کسانی انجام می‌شود؟

مردانساژ مو برای چه کسانی انجام می‌شود؟

این تکنیک تنها روی موی طبیعی انجام می‌شود، چرا که با پراکسید هیدروژن که محصولی تهاجمی می‌باشد، انجام می‌گیرد (پراکسید هیدروژن یک ماده‌ی خورنده است).

در نتیجه مردانساژ مو را برای موارد زیر نباید انجام داد:

  • موهایی که قبلا رنگ شده باشند یا کارهایی مانند های‌لایت روی آن‌ها انجام شده باشد : این موها قبلا حساس و شکننده شده‌ و با تکنیک مردانساژ مو نمی‌خواهیم که حساس‌تر و شکننده‌تر بشوند.
  • موهای خیلی کوتاه : موهایی که نزدیک به پوست سر باشند، به طور معمول خیلی خوب رنگ می‌گیرند، چرا که به عروق خونی و گرمای کف سر نزدیک‌تر می‌باشند. علاوه بر این، در تکنیک مردانساژ مو از هیدروژن پراکسید استفاده شده که نباید با پوست سر تماس پیدا کند. در صورت تماس با پوست سر موجب ایجاد التهاب و تحریک پوست خواهد شد.
  • موهای حساس: موهایی که با تابش آفتاب یا تکنیک‌های گوناگون حالت ‌دهی به مو مثلا کراتینه و… حساس شده باشند و مواد شیمیایی متنوعی روی آن‌ها استفاده شده باشد.
  • موهای نازک که در حالت عادی خیلی خوب رنگ می‌گیرند: برای این موها نیازی نیست از مردانساژ مو استفاده نمایید و از این طریق به ساختار مو حمله کنید. این موها به طور معمول طبیعت حساس‌تر و آسیب‌پذیرتری دارند.

آموزش مردانساژ مو

آموزش مردانساژ مو

روش مردانساژ مو با تکنیک‌های زیر انجام می‌گیرد :

  • با هیدروژن پراکسید 10 یا 20 با کمک یک اسفنج یا قلم ‌مو، مو را از بالا تا پایین پوشش دهید. این مقدار کافی بوده و لازم نیست از اکسیدان قوی‌تری استفاده نمایید. این ماده نباید با پوست سر تماس پیدا کند.
  • برای مدت 5 دقیقه آن را زیر یک کلاه قرار بدهید یا با سشوار برای چند دقیقه آن را خشک نمایید. این گرمای اضافه به ساختار مو امکان داده تا بهتر باز شود و مواد رنگی را بهتر دریافت نماید.
  • بدون آب کشیدن هیدروژن پراکسید پس از 15 دقیقه می‌توانید رنگ کردن مو را انجام دهید.
  • رنگ را طبق زمان ‌بندی همیشگی روی سر بگذارید.

روش دیگر نحوه‌ مردانساژ مو با استفاده از اکسیدان شماره‌ 2 است. در این روش به مدت 10 الی 20 دقیقه اکسیدان را روی مو می‌گذارید. این زمان به نازک یا ضخیم بودن مو بستگی داشته و هر چقدر مو ضخیم‌تر باشد، باید مدت بیشتری اکسیدان روی مو بماند. پس از این مدت اکسیدان را با شانه کشیدن از روی مو برداشته و باقی مانده‌ آن را با حوله‌ یک بار مصرف پاک نمایید. بدون آبکشی مو، رنگ مورد نظر را روی مو بگذارید.

قیمت انواع محصولات مراقبت و بهداشت مو

 

چرا نباید مردانساژ را برای تمام افراد انجام داد؟

چرا نباید مردانساژ را برای تمام افراد انجام داد؟

بسیاری از موهای طبیعی، به‌ آسانی رنگ می‌پذیرند. یعنی بدون نیاز به هیچ ماده‌ اضافه، رنگ گرفته و مشکلی برای رنگ نمودن آن‌ها وجود ندارد. حتی بسیاری از موهای سفید نیز راحت می‌گیرند و موی سختی جهت رنگ کردن نیستند. تکنیک مردانساژ یک تکنیک تهاجمی بوده که مو را به ‌شدت خشک و شکننده و حساس خواهد کرد. در نتیجه تنها باید در موارد محدود از آن استفاده نمود.

در نتیجه اگر اطمینان دارید که موی شما رنگ نمی‌گیرد و این را قبلا تجربه کرده‌اید، می‌توانید از این تکنیک استفاده نمایید. در غیر این صورت وقتی که نمی‌دانید موی شما چه وضعیتی دارد یا از پیش می‌دانید که خوب رنگ می‌گیرد، برای تعداد محدودی تار موی سفید، این تکنیک را انجام ندهید. این روش برای برخی از انوع موها مثلا موهای بسیار کوتاه، موهای بسیار نازک و موهایی که با مواد شیمیایی دیگر و حتی تابش خورشید آسیب دیده است پیشنهاد نمی‌شود.

چرا که موادی که در تکنیک مردانساژ مو استفاده می‌شود بسیار آسیب‌زا بوده و مو را حساس‌تر و شکننده‌تر خواهد کرد. اگر نمی‌خواهید موی شما صدمه بیشتری ببیند از این روش استفاده نکنید.

مطالب کاربردی:  رنگساژ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

مراقبت از موی آسیب ‌دیده در مردانساژ مو

مراقبت از موی آسیب ‌دیده در مردانساژ مو

پس از رنگ و مردانساژ مو ممکن است موهای شما آسیب دیده و خشک و شکننده شوند. جهت حل این مشکل باید روش‌های مراقبتی گوناگون را در روتین مراقبت از موی خود قرار بدهید. یکی از این روش‌ها خرید تقویت کننده مو است. با تقویت نمودن ریشه‌ مو رشد آن افزایش پیدا کرده و موهای شما سالم‌تر و ضخیم‌تر خواهند شد. دقت در خرید شامپو و اسپری مو قدم دیگر در مراقبت از موهای آسیب ‌دیده است.

پس از رنگ نمودن موهای خود سعی کنید از محصولات مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده نمایید. این محصولات با در نظر گرفتن نیازهای جدید موهای شما طراحی می‌شوند و معمولا حاوی انواع نرم‌کننده‌ها و تقویت ‌کننده هستند. افزون بر‌ این، با حذف نمودن بعضی مواد اولیه که در شامپوها و اسپری‌های مو وجود دارد، مانع از تغییر رنگ موهای شما خواهند شد.

استفاده از انواع روغن مو روش دیگری بوده که با آن می‌توانید موهایی سالم‌تر و درخشان‌تر داشته باشید. روغن‌های مو بدون چرب کردن مو موجب نرم‌تر شدن آن می‌شوند و خشکی و شکنندگی آن را برطرف می‌کنند.

مطالب پربازدید:  فیس فریم چیست؟ انواع آن را ببینید و بشناسید

 

سخن پایانی

مردانساژ مو چیست؟ مردانساژ مو یک روش شیمیایی جهت آماده کردن موها برای رنگ‌پذیری است. چون موهای سفید به طور معمول سخت‌تر رنگ می‌گیرند این روش را برای افرادی که موی سفید بیشتری دارند استفاده می‌نمایند.

البته این روش به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، بدون آسیب نیست، به همین خاطر تا زمانی که نیاز نباشد، نباید از آن استفاده نمایید. همچنین شایان ذکر است که شما می‌توانید جهت خرید انواع محصولات مراقبتی و زیبایی خود به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : tutorialspoint

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *