پاک کردن رنگ مو از پوست

پاک کردن رنگ مو از پوست صورت یا ناخن‌ها به کمک بعضی از راهکارهای ساده امکان ‌پذیر خواهد بود. شاید شما هم پس از رنگ کردن موهای خود، با رنگ گرفتن پوست دست، صورت، گردن و حتی ناخن‌ها مواجه شده‌اید که منظره بدی را ایجاد می‌نماید. این لکه‌های رنگ به طور معمول به آسانی پاک نشده و چالشی جدی را برای شما ایجاد خواهد کرد؛ اما نگران نباشید. به کمک راهکارهایی که در این مقاله بیان می‌کنیم به آسانی می‌توانید جهت پاک کردن رنگ مو از ناخن یا پوست دست و صورت اقدام نمایید. در این مطلب از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه با ما همراه باشید.

چگونه رنگ مو را از پوست پاک کنیم؟

چگونه رنگ مو را از پوست پاک کنیم؟

حتما تا به کنون تجربه کرده‌اید که لکه ناشی از رنگ موهای دائمی یا نیمه دائمی از طریق شستشو با آب و صابون یا دیگر مواد شوینده پاک نخواهد شد. جهت پاک کردن رنگ مو از روش‌های زیر استفاده نمایید :

پاک کردن رنگ مو از ناخن و پوست با لاک پاک کن

پاک کردن رنگ مو از ناخن و پوست با لاک پاک کن

لاک پاک کن با داشتن حلال‌های آلی، توانایی فوق ‌العاده‌ای در از بین بردن لکه رنگ از روی پوست و ناخن دارد. البته در صورتی که پوست حساسی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این روش استفاده نکنید تا دچار عوارضی از جمله خشکی و تحریک پوست نشوید.

راه حل پاک کردن رنگ مو از روی پوست با لاک پاک کن طیق مراحل زیر است :

  • یک تکه پنبه تمیز را به لاک پاک کن آغشته نمایید.
  • پنبه را مقداری فشار داده تا لاک پاک کن اضافی از آن خارج شود.
  • با حرکات دورانی بسیار ملایم و بدون فشار دست، پنبه را روی لکه‌ها کشیده تا به طور کامل از بین بروند.
  • در آخر هم پوست را با آب گرم بشویید.

پاک کردن رنگ مو از پیشانی با آرایش پاک کن

پاک کردن رنگ مو از پیشانی با آرایش پاک کن

میسلار واتر یا محلول پاک کننده آرایش، ماده‌ای بی نظیر و بدون عارضه جهت پاک کردن رنگ مو مشکی از روی دست و صورت است. این روش برای پوست‌های حساس و تحریک پذیر نیز قابل استفاده بوده و صدمه‌ای به پوست وارد نخواهد کرد. کافی است یک پد یا پنبه آرایشی را به میسلار واتر آغشته نموده، روی نواحی مورد نظر کشیده و در آخر با آب و شوینده مناسب شستشو دهید.

قیمت انواع رنگ مو و ملزومات باکیفیت

 

پاک کردن رنگ مو از گردن با اسپری حالت دهنده مو

پاک کردن رنگ مو از گردن با اسپری حالت دهنده مو

اسپری حالت دهنده مو دارای ترکییباتی بوده که منجر به پاک کردن لکه‌های رنگ خواهد شد. با این وجود، اگر پوست حساسی دارید بهتر است روش دیگری را جایگزین نمایید؛ چون که این راهکار ممکن است منجر به بروز التهاب و خارش در پوست شود. برای این کار اندکی اسپری حالت دهنده مو را روی گردن یا دست اسپری نموده و بعد از گذشت مدت زمان 5 الی 10 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

وازلین برای پاک کردن لکه رنگ مو از پوست

وازلین برای پاک کردن لکه رنگ مو از پوست

استفاده از وازلین یک روش فوری به شمار نمی‌رود و جهت رسیدن به نتیجه مناسب باید شب تا صبح روی پوست باقی بماند، ولی دقت داشته باشید که این روش بهترین راه برای پوست‌های حساس و تحریک‌پذیر به حساب می‌آید. کافی است مقداری وازلین روی لکه‌ها مالیده، با دستمال کاغذی آن را بپوشانید و روز بعد آن را شستشو دهید.

پاک کردن رنگ مو از پوست صورت با روغن بچه

پاک کردن رنگ مو از پوست صورت با روغن بچه

در صورتی که پوست حساسی دارید بهتر است جهت پاک کردن رنگ مو از پیشانی، از مقداری روغن بچه کمک بگیرید. این کار موجب شده تا بدون ایجاد ساییدگی یا خشکی در پوست، پیوند بین مولکولی رنگ شکسته شود و به آسانی از روی پوست پاک شود. جهت پاک کردن رنگ مو مشکی از روی دست و صورت با روغن بچه طبق مراحل زیر عمل نمایید :

  • یک تکه پنبه را به روغن بچه آغشته کنید.
  • آن را روی لکه‌های رنگی پوست بمالید.
  • پس از گذشت 6 تا 8 ساعت پوست خود را با آب و صابون بشویید.

مطالب کاربردی:  10 تکنیک پاک کردن رنگ مو بدون کمترین آسیب به موها

 

پاک کردن رنگ مو مشکی از پوست با نوشابه و خمیر دندان

نوشبه دارای اسیدهای قوی بوده و جهت پاک کردن انواع لکه مناسب است؛ همچنین خمیر دندان به علت دارا بودن ترکیبات لایه بردار و پاک کننده می‌توانید گزینه مناسبی برای پاک کردن رنگ مو مشکی از پوست باشد. جهت استفاده از این روش، مطابق روال زیر عمل کنید :

  • مقدار مناسبی نوشابه و خمیر دندان را با یکدیگر ترکیب نمایید.
  • ترکیب به دست آمده را با کمک گوش پاک کن روی لکه رنگ بمالید.
  • پس از گذشت 30 دقیقه ناحیه را آبکشی کنید.

نکته مهم :  چنانچه از این روش جهت پاک کردن رنگ مو از پوست صورت استفاده می‌کنید، مراقب باشید که به هیچ عنوان وارد چشم‌های شما نشود.

پاک کردن فوری رنگ مو از پوست با خاکستر سیگار

پاک کردن فوری رنگ مو از پوست با خاکستر سیگار

جهت پاک کردن فوری رنگ مو از پوست می‌توانید از خاکستر سیگار استفاده نمایید. برای این کار کافی است خاکستر سیگار را با مقدار اتدکی آب گرم مخلوط کرده تا خمیر یکدستی ایجاد شود. خمیر را روی لکه‌های رنگ مالیده و بعد از 15 دقیقه آبکشی کنید.

مطالب پربازدید:  بهترین روش‌های ساخت رنگ مو طبیعی و گیاهی برای انواع موها

 

جوش شیرین برای پاک کردن رنگ مو از پوست

برای پاک کردن فوری رنگ مو از پوست می‌توانید از جوش شیرین استفاده نمایید. جهت این کار به دو قاشق چای‌ خوری جوش شیرین، مقداری آب و مایع ظرفشویی نیاز دارید. تمامی این مواد را در یک ظرف مناسب با هم ترکیب نمایید و روی نواحی مورد نظر بمالید. 30 تا 90 ثانیه آن را ماساژ داده و سپس با آب فراوان شستشو دهید. توجه داشته باشید که این روش جهت پاک کردن لکه‌های رنگ مو از روی صورت اصلا مناسب نیست؛ همچنین در صورت مواجهه با احساس خارش و سوزش، فورا آن را شستشو دهید.

 

 

منبع : southernliving

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *