بهداشت جنسی مردان

رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی حین رابطه جنسی، مسئله‌ای بوده که حتما باید آن را جدی بگیرید. تماس جنسی ناسالم، منجر به بروز بسیاری از عفونت‌های اندام تناسلی خواهد شد. رعایت بعضی از نکات جهت پیشگیری از این مشکل لازم است، مانند استفاده از کاندوم و کاهش شرکای جنسی. در ادامه با مجله مدیسه همراه شوید تا به  بهداشت جنسی مردان (هرآنچه مردان باید درباره بهداشت جنسی بدانند!) بپردازیم.

رعایت بهداشت جنسی مردان

رعایت بهداشت جنسی مردان

تعریق در ناحیه تناسلی و ایجاد رطوبت در آن به رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها کمک می‌نماید؛ به همین خاطر بهداشت ناحیه تناسلی پیش و پس از رابطه جنسی در میان آقایان و بانوان بسیار اهمیت دارد.

شستشو و ادرار بعد از داشتن رابطه جنسی

پیشنهاد می‌شود پس از انجام رابطه جنسی، حتما ادرار نمایید و اندام جنسی خود را به خوبی شستشو دهید. این کار موجب شده تا بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها در شخص کاهش پیدا کند.

استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم

کاندوم به منظور یک وسیله پیشگیری از بارداری، می‌تواند در بروز بیماری‌های مقاربتی اثرگذار واقع شود. در نظر داشته باشید که کاندوم وسیله مناسبی جهت پیشگیری از بیماری تبخال تناسلی به حساب نمی‌آید.

چک کردن ناحیه تناسلی

هر چند وقت یک بار ناحیه تناسلی خود را چک کرده تا از عدم وجود ضایعات و همچنین تغییرات در سطح پوست مطمئن شوید. مراجعه به پزشک هم می‌تواند به حفظ سلامت جنسی شما کمک نماید.

کاهش تعداد شریک های جنسی

رعایت این مسئله و انتخاب یک شریک جنسی مناسب، شما را از بیماری‌های مقاربتی مثل کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت B و زگیل تناسلی در امان نگه خواهد داشت.

تاثیر رعایت بهداشت جنسی مردان و رابطه جنسی در دوران بارداری

تاثیر رعایت بهداشت جنسی مردان و رابطه جنسی در دوران بارداری

داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری ضرری به همراه نخواهد داشت، ولی به عقیده بعضی از پزشکان، بهتر است در ماه‌های پایانی این کار انجام نشود. البته رسیدن به ارگاسم در دوران بارداری، بسیار لذت بخش است و دانشمندان عقیده داشته که در دوران بارداری داشتن رابطه جنسی می‌تواند برای ضربان قلب، سلامت بدن و رابطه عاطفی بسیار موثر باشد.

فواید داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری

  • داشتن ارگاسمی لذت بخش‌تر
  • افزایش میزان غریزه جنسی
  • کاهش استرس
  • کمک به زنده نگه داشتن رابطه زناشویی

رابطه جنسی در دوران پریود

در دوران پریودی یا عادت ماهیانه به دلیل این که دیواره رحم جهت قرارگیری جنین آماده شده است، بافت رحم ریزش می‌نماید. در این دوران دهانه رحم باز است و دیواره آن به علت ریزش زخمی و آسیب دیده است و میکروب‌ها به آسانی وارد رحم می‌شوند و ایجاد عفونت می‌نمایند.

کاندوم خاردار چیست؟

کاندوم خاردار چیست؟

کاندوم خاردار یک محصول اثرگذار برای مراقبت‌های بهداشت جنسی بوده که در دهه‌های کنونی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. کاندوم خاردار با توجه به ویژگی‌ها و شکل ظاهری مدل‌های متنوعی دارد، مدل‌هایی مثل کاندوم خاردار فضایی، کاندوم خاردار چرخشی، کاندوم خاردار ضد حساسیت، کاندوم تاخیری میوه‌ای و کاندوم خاردار درشت می‌توان اشاره نمود. در بعضی از موارد اگر آقایان تن به استفاده از کاندوم ندادند، می‌توانید از کاندوم‌های زنانه استفاده نمایید.

قیمت انواع محصولات بهداشت زناشویی ضروری

 

آیا استفاده از کاندوم خاردار فایده دارد؟

کاندوم خاردار برای زوج‌هایی مناسب بوده که به دنبال لذت بیشتری از رابطه هستند. این مدل از کاندوم‌ها به خاطر داشتن خارهایی که روی سطح خود دارد، منجر به تحریک بیشتر در بانوان، کسانی که دچار سردی مزاج شده‌اند و همچنین اشخاصی که دیر به ارگاسم می‌رسند، بسیار مناسب است.

جالب است بدانید که در کاندوم‌های خاردار، ماده‌ای به اسم بنزوکائین وجود داشته که برای آقایان زود انزال گزینه بسیار مناسبی است؛ چرا که این ماده زمان مقاربت را بیشتر کرده و همین امر منجر به ایجاد لذت بیشتر در هر دو طرف خواهد شد. کاندوم خاردار سبب عدم ابتلا فرد به بیماری‌های مقاربتی جنسی مثل سوزاک و هپاتیت می‌گردد.

مزایای استفاده از کاندوم زنانه

مزایای استفاده از کاندوم زنانه

  • چنانچه همسرتان حاضر به استفاده از کاندوم نیست، شما می‌توانید از کاندوم زنانه استفاده نمایید.
  • در کاندوم زنانه از پلی اورتان، جهت کاهش حساسیت نسبت به لاتکس استفاده شده است.
  • کاندوم زنانه در صورتی که به درستی استفاده شود، باعث جلوگیری از بارداری و همچنین بیماری‌های مقاربتی می‌شود.
  • شما می‌توانید تا 8 ساعت پیش از رابطه جنسی آن را درون واژن خود قرار دهید.
  • جنس کاندوم زنانه نازک است و انتقال گرما را در آن در مقایسه با کاندوم مردانه حس خواهید کرد.
  • بخش انتهایی باز کاندوم زنانه که خارج از مهبل قرار دارد، به طور معمول در اثر سایش با کلیتوریس سبب تحریک بیشتر بانوان خواهد شد.
  • کاندوم زنانه را می‌توان با چرب کننده‌ها و روان کننده‌ها نیز استفاده کرد.

 طرز استفاده از کاندوم زنانه

طرز استفاده از کاندوم زنانه

  • ابتدا نیاز است تا پیش از گذاشتن این محصول داخل واژن، دست‌های خود را به خوبی بشویید. سپس کاندوم را باز کرده و طرف بسته کاندوم را با دو انگشت نگه دارید و آن را به داخل واژن هدایت کنید.
  • تا زمانی که کاندوم روی دهانه رحم جایگزین شود، این کار را همچنان ادامه بدهید.
  • بخش بیرونی و حلقه بیرونی کاندوم زنانه، باید خارج از واژن شما باقی بماند و دور بخش داخلی واژن را به خوبی احاطه نماید.
  • به همین منوال رابطه جنسی و دخول درون کاندوم اتفاق می‌افتد و اصلا نباید به طور هم زمان هم از کاندوم مردانه استفاده نمایید.
  • در صورت نیاز می‌توان از ژل‌های لوبریکانت استفاده کرد.
  • اندازه این مدل کاندوم‌ها به سایز و اندازه آلت بستگی داشته و اصلا نیاز نیست که آلت مرد سریع پس از رابطه جنسی و انزال خارج شود.
  • جهت خارج کردن کاندوم زنانه ابتدا باید قسمت حلقه خارجی را گرفته و سپس به بیرون بکشید. پیشنهاد می‌شود که این کار در حالت خوابیده انجام شود. به این صورت که بخش خارجی کاندوم را بگیرید و با چرخش آن را خارج نمایید تا مایع منی بیرون نریزد.

مطالب کاربردی:  چسب ضد بارداری چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

 

قرص وگادول (قرص تاخیری) و نکات مهم در مورد آن:

قرص وگادول جهت افزایش میزان زمان انزال در آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عملکرد این قرص به شکلی بوده که می‌توان انزال را تا 50 دقیقه به تعویق بیاندازد.

این قرص برای بازار پر سود ایران تولید شده است و از برند معتبری نیست.

این محصول با عنوان داروی نیمه گیاهی و بدون عوارض در بازار تبلیغ می‌شود، ولی لازم است تا بدانید که قرص وگادول دارای ترکیباتی مثل ترامادول و سیلدنافیل (ویاگرا ) است.

قرص وگادول جهت درمان زود انزالی و اختلال نعوظ به کار می‌رود.

ترامادول قرصی بسیار خطرناک و اعتیاد آور است و بعد از مدتی شخص به آن وابستگی پیدا می‌نماید و در آخر شخص دچار بیش مصرفی و اوردوز می‌شود.

برخی از داروهای تاخیری در درمان زود انزالی بسیار اثرگذار است؛ ولی عوارض جانبی جبران ناپذیری روی بدن شخص می‌گذارد.

برخی از این عوارض‌ها عبارت اند از:

  • سکته قلبی ناگهانی
  • سرگیجه و سر درد
  • افت شدید فشار
  • استفراغ و تهوع
  • سر درد و سر گیجه

ویاگرا چیست؟

ویاگرا چیست؟

مصرف قرص ویاگرا به طور معمول برای رفع مشکل نعوظ در مردان استفاده می‌شود و نیاز است تا با مشورت پزشک مصرف گردد. قرص ویاگرا باید یک ساعت قبل از رابطه جنسی و در دوز 50 میلی گرم مصرف نمایید. برخی از افراد جهت گرفتن نتیجه بهتر و سریع‌تر مقدار بیشتری از این قرص را استفاده می‌نمایند.

مطالب پربازدید:  انواع کاندوم و طرز استفاده درست از کاندوم

 

ساخت قرص ضد بارداری برای آقایان

دانشمندان و محققان یک مدل قرص ضد بارداری برای آقایان تولید نموده‌اند که 99 درصد روی موش‌ها تاثیر داشته و به زودی روی انسان تست خواهد شد. جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده که مردان هم دوست دارند، کنترل بارداری همسر خود را به دست بگیرند.

 

 

منبع : health

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *