فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه چیست؟

فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه در مواردی مثل رنگ، بافت، فرمولاسیون و … است. در حقیقت از آنجا که پوست خانم‌ها با آقایان تفاوت‌های فراوانی دارد، لوازم آرایشی و بهداشتی هم برای این دو دسته اشخاص با یکدیگر متفاوت هستند. در این مطلب می‌خواهیم درباره تفاوت‌های میان ضد آفتاب مردانه و زنانه با شما عزیزان صحبت کنیم تا در آخر بتوانید نتیجه بگیرید که آیا خانم‌ها قادر هستند تا از ضد آفتاب آقایان استفاده نمایند یا خیر؟ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای آن با ما همراه باشید.

تفاوت پوست آقایان و بانوان

تفاوت پوست آقایان و بانوان

جهت آن که بتوانیم توضیح دهیم تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه در چه مواردی است، ابتدا باید درباره تفاوت‌های پوستی میان این دو گروه صحبت کنیم که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

میزان چربی

جالب است بدانید تولید چربی در پوست آقایان دو برابر خانم‌ها است؛ در نتیجه مردان پوستی چرب‌تر و براق‌تر دارند. این مسئله سبب می‌شود PH پوست آقایان هم کمتر باشد و بیشتر در معرض جذب آلودگی و ابتلا به جوش و آکنه قرار گیرند. از جهتی دیگر تولید چربی در پوست خانم‌ها با افزایش سن به تدریج کاهش پیدا می‌کند، در حالی که برای آقایان این گونه نیست. در نتیجه پوست مردان رطوبت ذاتی بیشتری دارد، میزان کلاژن در آن بیشتر است و دیگر منافذ آن هم بزرگتر خواهد بود.

روند پیری پوست

روند پیری پوست

علائم پیری پوست در آقایان دیرتر بروز پیدا کند، ولی در صورت ظهور چین و چروک‌ها عمق آن‌ها بسیار زیاد است. افزون بر آن اصلاح مداوم ریش در آقایان، منجر به افزایش آسیب پذیری پوست آن‌ها در مقابل عوامل خارجی خواهد شد. چون که اصلاح، سد حافظتی پوست را از بین خواهد برد و در این حالت هر عامل مخربی مثل رادیکال‌های آزاد یا اشعه‌های UV به سادگی جذب آن می‌شوند.

بافت پوست

آقایان به علت هورمون تستوسترون پوست سفتی دارند، در حالی که پوست خانم‌ها نرم‌تر و صاف‌تر است. افزون بر این اغلب بانوان از روتین پوستی استفاده می‌نمایند که منجر به بهبود بافت پوست می‌شود؛ اما مردان به طور معمول این کار را انجام نمی‌دهند.

PH و آب پوست

PH  و آب پوست

پوست مردان به علت وجود اسید لاکتیک بیشتر، بیشتر از خانم‌ها رطوبت را در خود حفظ می‌کند.  PH  پوست هم در آقایان کمتر است که نشان ‌دهنده اسیدی بودن پوست بوده و این مسئله منجر به افزایش آسیب ‌پذیری پوست خواهد شد.

لیست قیمت بهترین ضد آفتاب‌های مردانه و زنانه

 

رنگ پوست

جالب است بدانید پوست آقایان به صورت طبیعی تیره‌تر از خانم‌ها است و در نتیجه در مقابل صدمات ناشی از نور آفتاب مقاومت بیشتری را از خود نشان می‌هد. محققان دریافته‌اند که روشن بودن پوست خانم‌ها به علت جذب مقادیر زیاد کلسیم در دوران بارداری و شیردهی است.

ضد آفتاب چیست؟

ضد آفتاب چیست؟

آفتاب با همه مزایای فوق العاده‌ای که دارد، به‌‌ آسانی قادر است تا با اشعه‌های خود سلول‌های پوستی ما را از بین ببرد. این ‌جا است که انواع محصولات ضد آفتاب، به کمک ما خواهند آمد. ضد آفتاب از پوست و سلول‌های آن در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب و رادیکال‌های آزاد محیط محافظت نموده و از آفتاب ‌سوختگی، ایجاد کک ‌و‌ مک و در حالت بدتر سرطان پوست هم جلوگیری خواهد کرد.

اصلی‌ترین وظیفه انواع ضد آفتاب‌ها، ایجاد یک لایه محافظتی میان پوست و اشعه فرابنفش است.  Ultraviolet  که به ‌اختصار UV نیز نامیده می‌شود، همان اشعه مضری بوده که منجر به سوختگی پوست شده و حتی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش خواهد داد. با استفاده از انواع محصولات ضد آفتاب، می‌توانید میزان جذب ‌شدن این اشعه به پوست خود را کاهش داده و به سلامت بیشتر پوست خود کمک نمایید. نکته بسیار مهم این است که این اشعه مضر، حتی در ایام ابری هم در محیط اطراف ما وجود دارد.

در نتیجه تحت هر شرایطی، حتی اگر قرار نیست که از خانه خارج شوید، روزانه ضد آفتاب خود را مصرف کرده تا از سوختگی، تغییر رنگ و پیری پوست شما جلوگیری نموده و از آن مهم‌تر این‌ که احتمال ابتلا به سرطان پوست را هم کاهش بدهید. ضد آفتاب در انواع شکل‌ها مانند کرم، لوسیون، ژل، اسپری، روغن و حتی پودر، در بازار وجود دارد. تنها کافی است که مدل پوست خود و البته نوع استفاده‌ شما را در نظر داشته باشید تا بر اساس آن، بتوانید بهترین و مناسب‌ترین ضد آفتاب را بخرید. حالا که تقریبا می‌دانید ضد آفتاب چیست، اجازه دهید که در بخش بعدی، اندکی بیشتر دلایل استفاده از ضد آفتاب را با یکدیگر بررسی کنیم.

تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه

تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه

اکنون که با مهم‌ترین تفاوت‌های پوست آقایان و خانم‌ها آشنا شده‌اید زمان آن رسیده که درباره فرق ضد آفتاب مردانه و زنانه با شما صحبت کنیم.

مطالب کاربردی:  SPF چیست و میزان مناسب آن برای ضدآفتاب چقدر است؟

 

تفاوت کرم ضد آفتاب مردانه و زنانه در SPF

بدون شک جهعت خرید ضد آفتاب نخستین معیاری که مورد توجه قرار می‌گیرد، میزان SPF به کار رفته در آن است. دقت داشته باشید که باید SPF این محصولات حداقل 30 باشد تا بتوانند به خوبی منجر به محافظت از پوست شود. ولی با این وجود به علت نازک بودن پوست خانم‌ها، این اشخاص باید از ضد آفتاب‌هایی با SPF بالاتر استفاده نمایند.

فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه در رنگ

فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه در رنگ

اغلب آقایان ترجیح می‌دهند از ضد آفتاب‌های بی ‌رنگی استفاده نمایند که هیچ رد و اثری روی پوست آن‌ها به جای نگذارد. در صورتی که ضد آفتاب‌های خانم‌ها در دو مدل رنگی و بی‌ رنگ وجود داشته که انواع رنگی آن‌ها به منظور کرم پودر هم قابل استفاده خواهند بود.

تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه در بافت

همان گونه که در بالا اشاره کردیم، چربی پوست آقایان بیشتر است و به همین خاطر ضد آفتاب مخصوص این اشخاص نیز باید بافتی کاملا سبک و بر پایه آب داشته باشد. این امر موجب می‌شود بعد از مصرف ضد آفتاب روی پوست شما احساس سنگینی بیش از اندازه نداشته باشید یا با چربی و براقیت آن مواجه نشوید.

تفاوت کرم ضد آفتاب مردانه و زنانه در ترکیبات

تفاوت کرم ضد آفتاب مردانه و زنانه در ترکیبات

به منظور یک آقا هر نوع پوستی که دارید، یشنهاد می‌کنیم از ضد آفتاب بدون چربی استفاده نمایید. ولی خانم‌ها می‌توانند ضد آفتابی را انتخاب نمایند که دارای چربی کنترل شده باشد و خشکی بیش از اندازه پوست آن‎ها را از بین ببرد. افزون بر نداشتن چربی، ضد آفتاب مردانه بهتر است دارای رتینول باشد تا بتواند سد حفاظتی پوست را ترمیم نماید.

مطالب پربازدید:  ضرورت استفاده از کرم ضد افتاب و فواید بی شمار آن

 

آیا خانم ها میتوانند از ضد آفتاب آقایان استفاده کنند؟

آیا خانم ها میتوانند از ضد آفتاب آقایان استفاده کنند؟

با توجه به فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه، انتخاب ضد آفتاب آقایان انتخاب مناسبی برای خانم‌ها به شمار نخواهد رفت؛ علت این امر نیز وجود تفاوت‌هایی در ساختار و نیاز پوست این اشخاص است.

در واقع یک ضد آفتاب مردانه نمی‌تواند محافظت کاملی را از پوست خانم‌ها به عمل آورد و این مساله در آینده منجر به بروز مشکلاتی از جمله چین و چروک، لک و تیرگی در پوست خواهد شد. از جهتی دیگر ضد آفتاب‌های زنانه بی ‌رنگ هم انتخاب خوبی برای مردان نیستند؛ چون که بافت سنگین و تا حدودی چرب این محصولات احتمالا شما را کلافه خواهند کرد. در آخر پیشنهاد می‌کنیم با توجه به نوع پوست و جنسیت خود، ضد آفتاب مناسبی را انتخاب نموده و به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

 

منبع : brickellmensproducts

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *