کلاه باکت

در دنیای بیکران فشن و مد هر روز مدل جدیدی طراحی می‌شود. خلاقیت در ارائه مدل‌های جدید باورکردنی نیست. اما لباس‌ها یا اکسسوری‌هایی هستند، که شاید قدمتشان به بیش از صد سال برسد و همچنان از دنیای مد کنار نمی‌روند. شگفتی در این است که هر روز مخاطبان بیشماری نیز پیدا می‌کنند. یکی از این موارد کلاه باکت است. کلاهی که نه جنسیت می‌شناسد و نه سن و سال را قبول دارد!

دیدن کلاه باکت تدی به خوبی این موضوع را اثبات می‌کند. هر شخصی بنا بر سلیقه و توقعی که دارد می‌تواند، یکی از مدل‌های کلاه باکت را انتخاب کند و استایلی منحصربفرد و خاص را برای خود بیافریند. این کلاه به راحتی با انواع سبک لباس در فصول مختلف سال ست می‌شود. اما کلاه باکت چیست؟ در ادامه بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

تاریخچه کلاه باکت

تاریخچه کلاه باکت

این کلاه برعکس دیگر اکسسوری‌ها به عنوان کالایی فشن وارد بازار نشد. در اصل وسیله‌ای کاربردی برای کشاورزان و ماهیگیران ایرلندی بود که در اوایل دهه 1900 مورد توجه و استقبال قرار گرفت. لبه پهن و رو به پایین این کلاه، چشم انسان را گزند نور تند خورشید در امان نگه می‌داشت. در عین حال سبک تاشو و انعطاف‌پذیر آن، نگهداری این کلاه را آسان کرده بود.

بعد از گذشت زمان کارایی این کلاه توجه مقامات نظامی را به خود جلب کرد. اما کلاه مخصوص نظام با کلاه کشاورزان تفاوت‌های آشکاری داشت. این کلاه توسط سربازان آمریکایی در جنگ ویتنام مورد استفاده قرار گرفت. سبک و سیاق کلاه به نحوی بود که به استتار سربازان در جنگل بسیار کمک می‌کرد.

و رسیدیم به دنیای پر زرق برق فشن که از هیچ مدلی به راحتی گذر نمی‌کرد. در دهه 1960 کلاه باکت وارد دنیای مد شد. کم کم افراد عادی جامعه نیز از این سبک بسیار استقبال کردند زیرا افراد با توجه به موقعیت آب و هوایی می‌توانستند از مدل‌های مختلف این کلاه استفاده کنند.

در دهه 1980 کلاه باکت میان هیپی‌ها بسار رواج پیدا کرد. هنرمندان موسیقی سبک هیپ هاپ این کلاه را زمانیکه روی استیج می‌رفتند، بر سر ‌گذاشتند و بر محبوبیت آن افزودند.

انواع کلاه باکت

انواع کلاه باکت

برای اینکه انواع کلاه باکت را بشناسیم، باید به سراغ اولین ماهیگیرانی برویم که این مدل را بر سر می‌کردند.

کلاه ماهیگیری

کلاه ماهیگیری

مدل کلاسیک باکت بوده و قابلیت تا شدن دارد. معمولا برای تهیه این مدل از پنبه استفاده می‌شود و بسیار سبک است.

کلاه لبه کوتاه

کلاه لبه کوتاه

همانطور که از نامش پیدا است، لبه کلاه نسبت به مدل‌های دیگر کوتاه‌تر بوده اما نسبت به مدل ماهیگیری محکم‌تر است. این مدل استایل شما را نیمه‌رسمی خواهد کرد.

کلاه ساختاری

کلاه ساختاری

این مدل مناسب فصول سرد سال طراحی و دوخته شده است. لبه‌های کلاه ضخیم‌تر از مدل‌های قبلی بوده و جنس خود کلاه از الیافی مانند پشم تهیه می‌شود.

قیمت انواع کلاه زنانه لاکچری و ترند سال

 

نظامی

مدل‌های الهام گرفته از ارتش طرفداران زیادی دارد.

همانطور که قید شد این مدل برای نظامیانی که در ویتنام بودند، طراحی شد. اگر شما عکس کلاه باکت نظامی را از نزدیک ببینید، کاملا موجه شباهت‌ها خواهید شد. این مدل دارای لبه محکم و چندین حلقه در قسمت تاج کلاه است. مدل‌های الهام گرفته از ارتش همیشه مورد توجه افراد است.

Kangol

Kangol

این مدل در ابتدا مخصوص هیپ هاپ بود. بیشتر خوانندگان این سبک از این کلاه استفاده می‌کردند. امروز در استایل‌های خیابانی این مدل بیشتر دیده می‌شود.

استایل با کلاه باکت

چگونه می‌توان از انواع کلاه باکت در استایل خود استفاده کرد؟ در ادامه به 8 روش مختلف برای داشتن استایل جذاب و شیک اشاره خواهیم کرد.

استایل بهاره

استایل بهاری زیبا با کلاه باکت

در روزهای خنک بهار شما می‌توانید باکت کلاه رنگی که با بقیه لباس‌هایتان ست باشد، تهیه کنید. فقط کافی است کمی به هارمونی بین رنگ‌ها و جنس لباس دقت کنید. از سمت دیگر لبه کلاه باعث می‌شود تا پوست صورت شما از گزند آفتاب دور بماند.

مطالب کاربردی:  معرفی گرانج چیست و 10 ایده استایل گرانج مردانه و زنانه

 

استایل پاییزی

جنس‌های مختلف کلاه باکت

باکت کلاه از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. در روزهای بارانی سال کلاه‌ ضخیم از جنس کاموا با بارانی یا پالتو شما بسیار همخوانی خواهد داشت. سعی کنید از رنگ‌های گرم برای فصل پاییز استفاده کنید، زیرا همخوانی استایل شما با طبیعت، بسیار منحصربفرد خواهد بود.

باندانا

استایل کژوال

استفاده از باندانا به خودی خود به جذابیت استایل شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید باندانا را به دور گردن ببندید و استایل کژوال برای خود ایجاد کنید.

همراه با شال

مناسب برای تمامی سلایق

گستردگی کلاه باکت تمامی ندارد. بانوانی که به پوشش اسلامی اهمیت فراوانی می‌دهند؛ می‌توانند روی شال خود کلاه را بگذارند.

روزمره

از مدل ساختارمند استفاده نکنید.

شما با هر استایلی می‌توانید، از این مدل کلاه استفاده کنید. همه چیز بستگی به سلیقه خود شما دارد. مانتو و شلوار جین بپوشید یا تی‌شرت آستین کوتاه همراه شلوار کتان بر تن کنید. فقط هنگام انتخاب کلاه دقت کنید که مدل ساختارمند نباشد.

ساحلی

بهترین گزینه برای کنار ساحل

کلاه‌های باکت گزینه ایده‌آلی برای استایل کنار ساحل هستند. پیراهن بلند و اوور سایز ساحلی ترکیب بی‌نظیری را با کلاه ایجاد خواهد کرد. هنگام رنگ دقت کنید و از رنگ‌های پاستلی استفاده کنید؛ تا هارمونی لازم با دریا را به وجود بیاورد.

ماهیگیری

مدلی برای تمامی استایل‌ها

این مدل کلاه را می‌توان برای تمامی استایل‌ها مورد استفاده قرار داد. آقایان می‌توانند این مدل را با سویشرت و شلوار جین و بانوان با مانتو و شلوار پارچه‌ای ست کنند. این مدل با جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. پس می‌توان هم در تابستان و هم در زمستان مورد استفاده قرار داد. نکته انتهایی اینکه اگر از فروشگاه آنلاین خریداری می‌کنید، به توضیحات مربوط به جنس توجه کنید.

لبه کوتاه

مدل پرطرفدار دنیا فشن

یکی از انواع کلاه باکت مدل لبه کوتاه است. این مدل در دنیای فشن طرفداران بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر داشته و بیشتر جنبه تزئینی دارد. شما می‌توانید ملاه لبه کوتاه باکت را با انواع شلوار یا پوشش بالاتنه ست کنید. فرقی نمی‌کند اگر کت و شلوار می‌پوشید یا انتخاب شما پیراهن است.

قیمت کلاه باکت به چه صورت است؟

قیمت این محصول نیز همانند دیگر محصولات بستگی به عوامل مختلفی دارد. جنس پارچه، مدل کلاه و برند از مهمترین فاکتورهایی هستند، که قیمت کلاه را تعیین می‌کنند.

مطالب پربازدید:  اصول ست کردن کفش کانورس در استایل‌های گوناگون

 

کلاهی همیشه ماندگار

دنیای مد بسیار عجیب است. گاهی ساده‌ترین و پیش‌پا افتاده‌ترین تکنیک‌ها وارد این صنعت می‌شود و هرگز از این دنیا خارج نخواهد شد. به طور یقین ماهیگیران و کشاورزان سخت‌ کوشی که یک قرن پیش برای محافظت از صورتشان این کلاه را بر سر می‌گذاشتند، فکرش را هم نمی‌کردند روزی این مدل توسط افراد ثروتمند و مشهور برای تزئین روی سر استفاده شود.

بله! دنیای مد پر از شگفتی است. نظر شما چیست؟ آیا شما در کمد خود کلاه باکت دارید؟ چگونه این کلاه را با لباس‌هایتان ست می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : threadcurve

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *