انواع شانه

شانه‌ها ابزارهایی ضروری جهت حفظ موهای سالم و زیبا هستند. انواع شانه برای شینیون و حالت دادن به موها در اشکال و اندازه‌های گوناگون وجود داشته و هر یک برای هدف خاصی طراحی شده‌اند. زمان انتخاب شانه‌ مناسب برای موهای خود، مهم بوده که نوع مو و مدل مویی را که می‌خواهید به دست آورید در نظر بگیرید. در این مطلب، راهنمایی جامع برای آشنایی با انواع شانه و بهترین کاربردهای هر یک از آن‌ها برای انواع مو را می‌خوانید.

آشنایی با انواع شانه بر اساس جنس آن‌ها

آشنایی با انواع شانه بر اساس جنس آن‌ها

شانه‌ها را می‌توان بر اساس جنس ماده‌ سازنده و شکل آن‌ها دسته‌ بندی کرد. انواع شانه مو زنانه و مردانه بر اساس جنس ماده‌ سازنده‌ آن‌ها به 4 دسته‌ اصلی تقسیم بندی می‌شوند.

برس و شانه‌ پلاستیکی

بعد از آشنایی با انواع شانه و برس از جنس پلاستیک، احتمالا متوجه خواهید شد که این مدل برس و شانه سبک وزن و مقرون به صرفه می‌‍‌باشند. شانه‌های پلاستیکی برای موهای صاف و ظریف مناسب هستند. به همین خاطر، به طور معمول انواع شانه مو مردانه از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند. با این‌ وجود، ممکن است این نوع شانه‌ها موجب شکستگی موها شوند.

شانه‌ها و برس‌های فلزی

شانه‌ها و برس‌های فلزی

این مدل شانه و برس هم برای موهای صاف و ظریف مناسب است و دوام و ماندگاری زیادی دارند. با وجود این، ممکن است زمان استفاده شانه‌ فلزی همراه با ابزارهای حرارتی به موها صدمه برسد.

برس و شانه چوبی

این نوع برس و شانه تاثیر ملایمی روی مو و پوست سر دارد، روغن‌های طبیعی را جذب کرده و به توزیع یکنواخت آن‌ها کمک می‌نماید. برس‌ها و شانه‌های چوبی برای موهای مجعد و وز مناسب می‌باشند.

برس ساخته شده از موهای طبیعی گراز

برس ساخته شده از موهای طبیعی گراز

برس‌هایی که از موهای طبیعی گراز تهیه می‌شوند به توزیع روغن‌های طبیعی مو و ایجاد ظاهری درخشان و صیقلی برای موها کمک زیادی می‌نمایند. این مدل برس هم برای انواع مو به خصوص موهای مجعد و وز مناسب است.

دسته ‌بندی انواع برس و شانه بر اساس شکل آن‌ها

شانه‌ها و برس‌ها در اشکال و اندازه‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. آشنایی با انواع شانه و استفاده درست از آن‌ها به شما کمک کرده تا موهای لطیف و درخشان داشته باشید. با توجه این که تمامی شانه‌ها و برس‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند، باید ابزاری را انتخاب کرد که با ساختار و ضخامت موهای شما هماهنگ باشد.

شانه‌ همه منظوره

شانه‌ همه منظوره

در صورتی که فقط یکی از انواع مختلف شانه را در کشوی برس‌های خود داشته باشید، احتمالا آن شانه یک شانه‌ همه منظوره می‌باشد. این شانه با اندازه‌ متوسط بری موهای ظریف تا متوسط مناسب بوده و می‌توان آن را برای موهای مردانه، زنانه و کودکانه به کار برد.

شانه‌های همه منظوره در اندازه‌ها، رنگ‌ها و از جنس مواد متنوع تولید خواهند شد. از جهتی دیگر، انواع 17 سانتی ‌متری این شانه‌ها دو طرف دارند. یک طرف آن‌ها با دندانه‌های پهن جهت باز نمودن گره موها و طرف دیگر برای شانه نمودن سریع موها مناسب است. دندانه‌های ریز این شانه‌ها برای کارهای دقیق‌تر مثل نهایی نمودن مدل موها زمان چیدن آن‌ها نیز به کار می‌رود.

قیمت انواع برس و شانه با کیفیت

 

شانه‌ دندانه پهن

علاوه بر شانه‌ همه منظوره فقط شانه‌ دندانه پهن با دندانه‌هایی با فاصله‌ زیاد و محکم بوده که عمدتا برای باز کردن گره موها به کار می‌رود. با توجه این که دندانه‌های این شانه از هم فاصله‌ زیادی دارند، ظریف‌ترین گره‌های مو را از بین نمی‌برند اما برای شانه‌ کردن موهای خیس بی نظیر است. شانه‌ دندانه پهن در مقایسه با شانه‌ دندانه ظریف، به طرز قابل توجهی لابه‌لای موهای شما گیر کرده و باعث کشیده شدن آن‌ها می‌شود.

اگر می‌خواهید از این نوع شانه به روشی جدید استفاده کنید، با شانه‌ دندانه پهن زیر دوش موهای خود را شانه بزنید. همچنین، می‌توانید پس از استفاده از نرم ‌کننده‌ مو از این مدل شانه استفاده نموده تا به پخش شدن یکنواخت نرم ‌کننده در تمامی تارهای موی خود کمک نمایید.

شانه‌ دم باریک

شانه‌ دم باریک

یکی دیگر از شانه‌هایی که ممکن است آن را زیاد دیده باشید، شانه‌ دم باریک می‌باشد. به طور معمول این شانه در سالن‌های آرایشی یا آرایشگاه‌ها به کار می‌رود. این شانه بر عکس انواع شانه، دم باریکی دارد و بسیار نازک‌تر و ظریف‌تر از دیگر شانه‌ها است. شانه‌ دم باریک با جدا و دسته نمودن موها در صورت نیاز به حالت ‌بخشی موها کمک می‌نماید. استفاده از این شانه سریع و ساده می‌باشد و باید آن را یکی از انواع شانه حالت دهنده مو دانست.

شانه‌ دندانه ظریف

دندانه‌های یک شانه‌ دندانه ظریف بسیار نزدیک به یکدیگر می‌باشند. به طور معمول آن‌ها نازک‌تر بوده و در مقایسه با شانه‌های دندانه پهن دوام کمتری دارند. کسانی که موهای عالی دارند باید از این شانه استفاده نمایند، چرا که می‌تواند به راحتی گره‌های مو را از بین ببرد.

در صورتی که موهای ضخیم یا مجعدی دارید، ممکن است به اضافه کردن این شانه به مجموعه‌ شانه‌ها و برس‌های خود نیازی نداشته باشید. افزون بر این، تنها زمانی از یک شانه‌ دندانه ریز استفاده نمایید که بیشتر گره‌ها از روی موهای شما باز شده باشند. در این صورت، می‌توانید از این شانه جهت بهبود ظاهر موهای خود استفاده نمایید و هر رشته از موها را به درستی مرتب کنید.

شانه‌ جیبی

شانه جیبی

هر شانه‌ همه منظوره‌ای که دندانه‌های ظریف یا پهنی دارد، اگر به میزان کافی کوتاه باشد و در جیب شما جای بگیرد، به عنوان شانه‌ جیبی شناخته می‌شود. این شانه یکی از اصلی‎ترین انواع شانه مو مردانه است.

مردانی که می‌خواهند مدل موهای خود را در طی روز ثابت نگه دارند می‌توانند از شانه‌ جیبی استفاده نمایند. همان‌ طور که از نام این شانه مشخص است، زنان هم می‌توانند آن را در جیب کیف خود حمل نمایند. این مدل شانه به آسانی در بیشتر کیف‌های پول یا جیب‌های زیپ‌دار جا می‌شود. افزون بر این، شانه‌های جیبی اغلب ضخیم و محکم می‌باشند. به همین ترتیب، اگر خم شوند به سادگی نمی‌شکنند.

مطالب کاربردی:  مراحل روتین مراقبت از مو به روش اصولی

 

شانه‌ ضد شپش

احتمالا قبل از آشنایی با انواع شانه این مدل شانه را می‌شناخته‌اید، چرا که بیشتر ما در دوران کودکی از آن استفاده کرده‌ایم. شانه‌ ضد شپش که دارای یک دسته‌ شکننده و دندانه‌های ظریف دوطرفه می‌باشد، به بیرون کشیدن شپش در زمان شانه کردن مو کمک می‌کند. این شانه به از بین بردن به‌ موقع و دقیق تخم شپش و شپش کمک خواهد کرد.

برس و شانه‌ شامپو موی مرطوب

برس و شانه‌ شامپو موی مرطوب

اغلب به ما هشدار داده‌اند که موهای خود را در حالت خیس شانه نکنیم. چنانچه از حمام خارج شده‌اید، قبل از شانه کردن موها آن‌ها را به حالت نیمه‌ خشک دربیاورید. البته، جهت شانه کردن موهای مرطوب می‌توانید از شانه یا برس شامپوی موهای مرطوب نیز استفاده نمایید. این شانه یا برس‌ها دندانه‌های پهنی داشته و به افرادی که می‌خواهند بلافاصله بعد از شامپو زدن به موهای خود گره موها را باز کنند عالی هستند.

شانه‌ چنگکی

به این مدل شانه، شانه‌ چنگکی گفته می‌شود چرا که دندانه‌های آن از هم فاصله‌ فراوانی دارند و ضخیم هستند. شانه‌های چنگکی برای خانم‌هایی که موهای ظریف و حساسی دارند یا موهای آن‌ها دچار ریزش شده یا آن‌هایی که دوست دارند هر روز موهای خود را با شانه‌ای سبک آراسته کنند، بهترین و فوق العاده‌ترین نوع شانه است. همچنین، می‌توانید در کم‌ترین زمان، بدون احساس درد یا فشار آوردن به پوست سر، موهای خود را با سرعت و سهولت شانه نمایید.

شانه‌ آرایشگری

شانه‌ آرایشگری

اشخاص زیادی این شانه را در خانه ندارند مگر این که بخواهند موهای خود یا یکی از عزیزان خود را به صورت مرتب کوتاه کنند. از آنجایی که به طور معمول این مدل از انواع شانه های ارایشگری در یک طرف دندانه‌های پهن و در طرف دیگر دندانه‌های ظریفی دارد، به شانه‌های همه منظوره شباهت دارد.

از جهتی دیگر، دندانه‌های این نوع شانه بسیار کوتاه‌تر از شانه‌های معمولی می‌‌باشد. به همین ترتیب، آرایشگر می‌تواند بدون صدمه رساندن به سر موهای اشخاص را کوتاه‌تر کند. در بعضی مواقع، این شانه‌ها انتهای مخروطی شکل دارند و آرایشگر را زمان بریدن موهای دور گوش یا پشت گردن هدایت می‌نمایند. این ویژگی را دیگر انواع شانه ندارند.

برس یا شانه‌ گره‌گشا

یک برس یا شانه یا دندانه‌های پهن می‌تواند به باز نمودن موهای خیس و دارای رطوبت کمک کند ولی اگر می‌خواهید این کار را با آرامش بیشتری انجام دهید، جایگزین دیگری هم دارید. دندانه‌های شانه‌ گره‌گشا ضخیم‌تر هم می‌باشند و با هم فاصله‌ زیادی دارند. با این وجود، بسیاری از این مدل شانه‌ها دو ردیف دندانه داشته تا گره‌های بیشتری را در زمان کمتری باز نمایند.

شانه‌ پیک

شانه‌ پیک موی فر یا شانه‌ پوش مو یک نوع شانه‌ مخصوص بوده که برای کسانی که به صورت مرتب موهای خود را حالت می‌دهند بهترین گزینه به شمار می‎رود. این شانه به بلند کردن قسمتی از مو و نگهداری آن جهت ایجاد مدل‌های گوناگون مو کمک می‌نماید. شانه‌ پیک دندانه‌های بزرگ و دسته‌ای کوتاه داشته که مدیریت و حالت دادن سریع مو را ساده‌تر می‌نماید. اگر موهای شما مجعد و ضخیم است، شانه‌ پیک می‌تواند بهترین دوست شما باشد.

برس تیزینگ

برس تیزینگ

برس تیزینگ یکی از انواع برس مو بوده که به امتحان کردن مدل‌های گوناگون روی موهای وز و نامرتب کمک می‌نماید. همان‌طور که از اسم این برس مشخص است، این برس ابزاری تخصصی به شمار می‌‎رود و جهت بلند کردن و بریدن بخش‌ها یا نواحی از مو در طی فرایند نظافت مو به کار می‌رود. افزون بر این، اگر موهای نازکی دارید و می‌خواهید موهای خود را بلند کنید و پرپشت و پرپیچ‌وتاب جلوه دهید، این برس می‌تواند یک ابزار فوق‌ العاده تاثیرگذار برای شما باشد.

برس مو بالشتک

برس موی بالشتک یک پایه‌ بیضی ‌شکل با سطح بالشتکی پر شده از هوا داشته که آرایشگران حرفه‌ای از آن در موارد گوناگون استفاده می‌کنند. این برس یک ابزار بی نظیر برای آرایش روزانه‌ مو است، چرا که طرحی فشرده دارد و در دست گرفتن آن راحت است.

برس بالشتکی وقتی به کار می‌رود که باید موهای خشک و گره ‌خورده خود را فورا صاف نمایید. افزون بر این، اگر موهای شما دارای الکتریسیته‌ ساکن باشند، این مدل برس می‌تواند به شکل تاثیرگذاری الکتریسیته‌ ساکن در موهای شما را جذب نماید. همچنین، در صورتی که موهای شما مستعد وز شدن و ایستایی هستند، این نوع شانه ممکن است همان چیزی باشد که به آن احتیاج دارید.

شانه‌ دم سنجاقی

شانه‌ دم سنجاقی

این شانه به شانه‌ دم باریک شباهت دارد. با این وجود، تفاوت میان شانه‌ دم سنجاقی و شانه‌ دم باریک در این بوده که دسته‌ اولی به طرز قابل توجهی نازک‌تر و ظریف‌تر می‌باشد. چنانچه می‌خواهید موهای خود را دقیقا از یکدیگر جدا کنید، شانه‌ دم سنجاقی فوق العاده است. اگر از اتوی صاف‌ کننده‌ی مو استفاده می‌کنید، این نوع شانه می‌تواند به صاف کردن موهای شما کمک کند.

شانه‌ دم سنجاقی به شما کمک کرده تا روی موهای خود به صورت بخش به بخش کار نمایید و مطمئن شوید که هیچ موی سرگردانی باقی نمی‌ماند. علاوه بر این، از ضربه زدن تصادفی به پوست سر جلوگیری خواهد شد.

در صورتی که می‌خواهید موهای خود را به طور بیگودی بپیچید، شانه‌ دم سنجاقی به شما کمک کرده تا مقدار مناسبی از مو را برای هر لایه و دیگر کارهای مربوط به مو مثل رنگ کردن آن جمع نمایید. درست مثل شانه‌های متنوع، شانه‌ دم سنجاقی هم مقرون به صرفه است و می‌توانید آن را به راحتی تهیه نمایید.

شانه‌ دم موشی

دسته تنها چیزی نیست که شانه‌های دم موشی دارند. دسته‌ بلند و باریک، برش‌های موی شما را شکل داده و صاف خواهند کرد. از دسته‌ شانه‌ دم موشی جهت جدا نمودن موهای خود در کنار یا در امتداد مرکز سر استفاده نمایید تا همیشه از نتیجه‌ کار راضی باشید. افزون بر این، این نوع شانه دندانه‌های ریزی داشته که بخش بخش کردن موها و شانه کردن آن‌ها را ساده خواهد کرد.

ممکن است شانه‌های دم موشی را به این علت خریداری کنید که به راحتی در دسترس هستند و ظاهر زیباتری دارند یا قیمت آن‌ها ارزان می‌‍باشد. هم مردان، هم زنان و هم کودکان می‌توانند از این شانه‌ها استفاده نمایند.

شانه‌ حالت‌ دهنده

شانه‌ حالت‌ دهنده

بدون نام بردن از شانه‌ حالت‌ دهنده، راهنمایی جهت آشنایی با انواع شانه کامل نخواهد شد. چنانچه می‌خواهید جهت نظافت موها ابزارهای گوناگونی داشته باشید، باید شانه یا برس حالت ‌دهنده را هم در مجموعه شانه‌های خود داشته باشید.

مطالب پربازدید:  روتین مراقبت از موی آقایان با 6 روش ساده

 

سخن پایانی

انواع شانه بر اساس شکل و ماده‌ سازنده‌ای که دارند، به انواع متنوعی تقسیم بندی می‌شوند. آشنایی با انواع شانه به شما کمک کرده تا هر یک از برس‌ها و شانه‌ها را برای مقاصد مناسبی به کار ببرید. انواع گوناگون شانه‌ها و برس‌ها برای موهای مختلف مناسب هستند. در نتیجه، قبل از انتخاب و خرید هر یک از انواع شانه و برس باید هدف خود از استفاده از آن‌ها را بدانید.

به طور مثال، شانه‌هایی که جهت حالت دادن موها به کار می‌روند با شانه‌هایی که می‌توانند گره موها را باز کنند، متفاوت هستند. به همین خاطر، برای خرید شانه و برس مناسب باید نیازهای مو، جنس مو یا هدف خود از استفاده از برس و شانه را مشخص نمایید. همچنین شایان ذکر است که شما می‌توانید جهت خرید انواع محصولات مراقبتی و زیبایی خود به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : tonyshamas

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *