سیر برای رشد مو

پیش از آن که بدانید آیا سیر برای رشد مو موثر است یا خیر و خوردن سیر برای مو مفید است، متن زیرا بخوانید :

سیر در فهرست مواد مورد علاقه من قرار دارد. هر زمان که من در حال تهیه یک رسپی سیردار هستم، می‌توانید شرط ببندید که من قصد دارم مقدار سیر آن را دو برابر کنم. من همیشه به دنبال راه‌های بیشتری جهت افزودن این ماده به زندگی خود هستم، در نتیجه به طور حتم شیفته تاثیر سیر در رشد مو خواهم شد.

لیلا میلانی

همان گونه که خواندید، به گفته لیلا میلانی از شرکت ویتامین هیرتامین، سیر آنتی اکسیدانی قوی بوده که قرن‌ها به منظور غذا و دارو استفاده می‌شده است. در واقع، اغلب از آن به منظور آنتی بیوتیک طبیعت یاد می‌شود. این ماده دارای ترکیبات آلیسین بوده که در مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌های مضر نقش مهمی دارند.

آیا خواص سیر برای مو خوب است؟

آیا خواص سیر برای مو خوب است؟

ما جهت یافتن بهترین پاسخ‌ این سوال که آیا سیر برای رشد مو خوب است، با هادلی کینگ (MD، متخصص پوست)، ناتالی ریزو ( متخصص تغذیه NYC) و بریجت هیل (MS ، RD  – متخصص مغز و اعصاب) صحبت کردیم.

 نکاتی در مورد سیر برای رشد مو

  • نوع ماده تشکیل دهنده : آنتی اکسیدان، ضد میکروب و ضد التهاب
  • فواید اصلی : دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و در مقابل بعضی از اشکال سرکوب سیستم ایمنی ناشی از UV محافظت می‌نماید.
  • چه کسی باید از آن استفاده کند : به صورت کلی برای اشخاص مبتلا به آلوپسی آره آتا (Alopecia Areata) گزینه بسیار بی نظیری است.
  • هر چند وقت یک بار می‌توان از آن استفاده کرد : درقالب درمان پوست سر، بیش از دو مرتبه در هفته
  • چیزهایی که با آن‌ها اثربخشی بهتری دارد : تقریبا همه چیز.
  • چیزهایی که نباید هم زمان با آن‌ها مصرف شود : با هیچ چیز تداخل ندارد.

خواص سیر

خواص سیر

  • سرشار از سلنیوم است : ماده معدنی که جهت گردش خون مطلوب در پوست سر نیاز است.
  • غنی از گوگرد است : عنصری که در تولید کراتین واجب است. کراتین پروتئینی بوده که 95٪ از الیاف مو را تشکیل می‌دهد.
  • مسدود کننده طبیعی DHT است : گفته می‌شود دلیل اصلی ریزش موی آندروژنیک یا ریزش موی ژنتیکی DHT است.
  • در مقابل صدمات ناشی از آفتاب محافظت می‌کند : مطالعه‌ای آزمایشگاهی نشان داد که آنتی اکسیدان‌های موجود در سیر ممکن است قابلیت محافظت در مقابل آسیب ماوراء بنفش را داشته باشند.
  • در برابر ریزش مو اثرگذار است : مطالعه دیگری نشان داد که استفاده موضعی سیر روی مو دو بار در روز به مدت سه ماه قادر است تا خطر ریزش مو در ارتباط با آلوپسی را کاهش ببخشد.

خواص سیر برای مو

خواص سیر برای مو

سیر نه تنها ماده‌ای فوق العاده برای ذهن شماست، بلکه دارای فواید بی نظیری در رابطه با پوست سر و مو هم است. این ماده دارای خواص ضد میکروبی بوده که برای پوست سر مفید است؛ همچنین غنی از مواد مغذی مثل کلسیم، روی و سلنیوم بوده که از جمله مواد معدنی کمیاب موجود در مو هستند و به سلامت مو کمک خواهند کرد.  سیر برای مو دارای ویژگی‌های فوق العاده‌ای است که منجر به تقویت سلامت آن می‌شود.

خاصیت ضد میکروبی سیر

ثابت شده است که بعضی از ترکیبات سیر دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی بوده که این امر آن را در رابطه با عفونت‌های ویروسی یا قارچی پوست سر اثربخش می‌سازد.

سیر شوره سر را کاهش داده و رشد مو را تحریک می‌کند

سیر شوره سر را کاهش داده و رشد مو را تحریک می‌کند

مطالعه‌ای نشان داده که زدن پودر سیر به پوست سر منجر به افزایش پرفیوژن پوست (یا گردش خون در پوست سر) خواهد شد. اگرچه محققان صریحا تاثیر پودر سیر در رشد مو را مطرح نکرده‌اند، ولی این نتایج می‌تواند حاکی از این باشد که افزایش جریان خون در پوست سر قادر است تا منجر به افزایش رشد مو شود.

ملاحظات نوع مو برای استفاده از سیر

ملاحظات نوع مو برای استفاده از سیر

متخصصان پوست استفاده از سیر را برای کسانی که از آلوپسی آره‌آتا رنج می‌برند، پیشنهاد می‌کنند. آزمایش‌های موفقیت ‌آمیزی روی زنانی انجام گرفته است که وقتی روغن سیر را به طور مستقیم روی آلوپسی آره‌آتا می‌مالند، رشد مو را تجربه کرده‌اند. از این رو سیر یک ماده طبیعی بوده که می‌تواند جهت اهداف مختلف از جمله ارتقای سلامت مو استفاده شود. در حالی که استفاده از سیر به صورت کلی برای موها بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، چند نکته در مورد نوع مو وجود داشته که باید در نظر داشته باشید.

قیمت انواع ماسک مو برند و باکیفیت

 

موهای معمولی

در صورتی که موهای معمولی دارید، می‌توانید بدون هیچ نگرانی از سیر استفاده نمایید. سیر می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو و تقویت رشد مو کمک نماید.

موهای چرب

سیر دارای خواص ضدمیکروبی طبیعی بوده که می‌تواند به کنترل چربی اضافی روی پوست سر کمک نماید. با این وجود، اگر موهای بسیار چربی دارید، استفاده بیش از اندازه از سیر یا ماندن آن برای مدت طولانی روی پوست سر ممکن است موجب شود موهای شما چرب‌تر یا سنگین‌تر شوند. از این رو بهتر است سیر را در حد اعتدال استفاده نمایید و پس از اتمام کار آن را کاملا آبکشی کنید.

موهای خشک یا آسیب دیده

موهای خشک یا آسیب دیده

سیر به این علت که دارای گوگرد است، می‌تواند برای موهای خشک یا آسیب دیده مفید باشد. گوگرد موجود در سیر به تغذیه و تقویت تارهای مو کمک می‌نماید و منجر به بهبود وضعیت آن‌ها می‌شود. با این وجود، ماهیت قوی سیر ممکن است سبب خشکی یا تحریک برای کسانی شود که موهای آن‌ها از قبل خشک شده است. از این رو مهم است که از محصولات دم نموده سیر یا داروهای خانگی در حد اعتدال استفاده نمایید و افزودن مواد مرطوب کننده مثل عسل یا روغن زیتون را برای کاهش اثرات بالقوه خشک کردن مو در نظر بگیرید.

سیر برای مو و پوست سر حساس

چنانچه پوست سر حساسی دارید، سیر ممکن است منجر به تحریک یا قرمزی آن شود. به این خاطر توصیه می‌شود پیش از استفاده از سیر روی پوست سر خود یک آزمایش پچ انجام بدهید و در صورت مشاهده هرگونه واکنش نامطلوب، مصرف آن را قطع نمایید. همچنین می‌توانید آب سیر را با دیگر مواد ملایم مثل ژل آلوئه‌ ورا رقیق کرده تا از شدت آن کاسته شود.

مطالب کاربردی:  معرفی بهترین ماسک مو کراتینه، مزایا و نحوه استفاده از آن

 

سیر برای موهای رنگ شده

چنانچه موهای رنگ شده دارید، در استفاده از سیر احتیاط نمایید. سیر دارای خواص سفید کنندگی طبیعی بوده که ممکن است به مرور زمان بر رنگ موهای شما اثر بگذارد. اگر می‌خواهید از سیر برای سلامت مو استفاده نمایید، به جای استفاده مستقیم آن روی تارهای مو، از آن برای پوست سر استفاده کنید. به یاد داشته باشید، تجربیات شخصی ممکن است متفاوت باشد و اگر نگرانی خاصی در مورد استفاده از سیر روی موهای خود دارید، به ویژه اگر بیماری زمینه‌ای پوست سر یا آلرژی دارید، همیشه ایده خوبی است که با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

نکات سیر برای مو

نکات سیر برای مو

همان گونه که گفتیم کینگ استفاده از سیر را برای هر فردی که از آلوپسی آره آتا رنج می‌برد توصیه می‌کند. بنا به گفته وی، می‌توان از ژل سیر به همراه بتامتازون به منظور درمان موضعی آلوپسی آره آتا استفاده نمود. هیل تاکید کرد که استفاده موضعی از تنتورها و روغن‌های گیاهی کاملا بر اساس نقل‌های موجود است و تحقیقات اندکی در رابطه با وجود ترکیب سیر در پوست و رژیم مراقبت از مو وجود دارد.

جهت پذیرش کامل این موضوع در جامعه علمی، مطالعات بیشتری لازم است. هیل اظهار داشت: “با این حال، آزمایشات موفقی در رابطه با رشد مو در زنانی که روغن سیر به صورت مستقیم به آلوپسی آره آتا یا تکه‌های بدون مو در آن‌ها اعمال شد، وجود دارد.” افزون بر این، او توصیه می‌کند پیش از مصرف مکمل خوراکی یا اضافه نمودن هرگونه ماده اولیه طبیعی جدید در رژیم مو، با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

در صورتی که می‌خواهید از طریق روش‌های ارگانیک از مزایای سیر برای مو بهره مند شوید، محصول ایمن تامین هیرتامین را امتحان کنید. این محصول ساخت کمپانی  HAIRtamin، ترکیب هم افزایی متشکل از 18 ماده تقویت کننده سیستم ایمنی جهت دفاع، محافظت و تغذیه بدن در تمام طول سال را تامین خواهد کرد. سیر بوزدایی شده یکی از آن ترکیبات است.

جهت آن که بدن ما کاملا از مزایای دارویی سیر بهره مند شود، باید آن را به طور خام و تازه مصرف کرد، و هیچ کس (عموما) دوست ندارد کل روز با بوی سیر این طرف و آن طرف برود. برای نتیجه بهتر پیشنهاد می‌شود از معجون جلوگیری ریزش مو هیرتامین که توسط کمپانی HAIRtamin تهیه شده استفاده کنید.

مطالب پربازدید:  ۷ روش موثر برای درمان آکنه با آلوئه ورا در خانه

 

نحوه استفاده از سیر برای مو

نحوه استفاده از سیر برای مو

هیل سیر را به جای درمان تار مو، به منظور درمانی درقالب شامپو برای پوست سر پیشنهاد می‌کند. روغن سیر یا روغن دارای سیر را مثل روغن موی گیاهی Thickening Ayurvedic پیاز و سیر ارگانیک Belle Bar (39 دلار)، یا روغن سیر دکتر کریستوفر (11 دلار)، که دارای روغن درخت چای است و جهت استفاده مداوم ملایم است، را به پوست سر خود استعمال کنید.

استفاده از روغن سیر همراه با روغن‌های پایه و یک روغن حامل مثل روغن جوجوبا یا آووکادو هم برای افرادی که دوست دارند ترکیبات خود را داشته باشند هم یک گزینه است. روغن سیر را ماساژ داده و اجازه دهید حداقل 20 تا 35 دقیقه نفوذ نماید و سپس با شامپو و نرم کننده آن را شستشو دهید. در مورد موهای پرپشت تر، جهت اطمینان از پاک شدن کامل روغن از پوست سر ممکن است به دو مرتبه زدن شامپو نیاز داشته باشید. ولی در مورد روغن سیر کمی با احتیاط رفتار نمایید : سیر بسیار قوی است و تعداد دفعات استفاده از آن به شدت وضعیت پوست سر بستگی دارد.

بنا به گفته هیل، “برای شخصی که شوره سر یا خارش پوست سر خفیف دارد، استفاده هفتگی ممکن است کفایت کند، ولی درمورد کسی که وضعیتی متوسط تا شدید دارد ممکن است نیاز باشد قبل از هر شامپو از آن استفاده نماید.” لازم به ذکر است شما می‌توانید جهت خرید انواع محصولات مراقبتی و ارایشی خود به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

 

منبع : healthline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *