لایه بردار چیست

لایه بردار صورت چیست؟ لایه بردار صورت یکی از اصلی‌ترین لایه‌های پوست بوده که وظیفه حفاظت از صورت در مقابل عوامل محیطی را بر عهده دارد. این لایه بردار متشکل از سلول‌های کراتینی بوده که ضخامت آن در نواحی گوناگون صورت متفاوت است. به صورت کلی، ضخامت لایه بردار صورت از 0.1 تا 1 میلی‌متر متغیر است.

ویژگی‌های مثبت لایه بردار چیست؟

ویژگی‌های مثبت لایه بردار چیست؟

لایه بردار صورت، یکی از اصلی‎ترین لایه‌های پوست جهت حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت محسوب می‌شود. لایه بردار خوب باید دارای ویژگی‌هایی بوده که عبارتند از:

  • ضخامت مناسب: ضخامت لایه بردار باید در حداکثر مقدار خود بوده تا بتواند صورت را در مقابل عوامل محیطی محافظت نماید.
  • استحکام بالا: لایه بردار باید دارای استحکام بالایی بوده تا به سلول‌های زیرین پوست کمک نماید و از پوست صورت در مقابل خطرات مختلف محافظت کند.
  • رویش سلول‌های صحیح: سلول‌های لایه بردار باید به طور سالم رشد کنند تا بتوانند به خوبی وظیفه خود را انجام بدهند.
  • ترکیبات مرطوب‌کننده: لایه بردار باید دارای ترکیبات مرطوب‌کننده‌ای بوده که به پوست صورت کمک نمایند تا رطوبت مناسب را حفظ کند مانند کرم‌های مرطوب کننده.

مزایای لایه بردار صورت

استفاده از لایه برداری پوست در خانه به منظور یکی از مراحل اصلی در مراقبت از پوست، مزایای فراوانی دارد. در ادامه به بعضی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • تغذیه عمیق پوست: با ایجاد یک باریکه از مواد مغذی در لایه بردار، این لایه به منظور یک بستر جهت جذب مواد مغذی به پوست عمل می‌نماید و با تامین نیازهای پوست در طی روز، پوست را تغذیه نموده و سلامت آن را حفظ می‌نماید.
  • حفظ رطوبت پوست: لایه بردار صورت به منظور یک باریکه دارای رطوبت با قابلیت نفوذپذیری پایین، پوست را از از دست دادن رطوبت جلوگیری می‌نماید و از خشکی و ترک‌های پوست جلوگیری می‌کند.
  • پاکسازی عمیق پوست: لایه بردار صورت با ایجاد یک باریکه مخصوص در پوست، به خوبی مواد آلوده، میکروب‌ها و دیگر ذرات زائد را از پوست پاکسازی کرده و از بروز جوش، آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می‌نماید.
  • افزایش تولید کلاژن: تحریک لایه بردار صورت به منظور یکی از مراحل اصلی در مراقبت از پوست، موجب افزایش تولید کلاژن در پوست شده که به نوبه خود سبب جلوگیری از پیری پوست و بهبود الاستیسیته آن می‌شود.

قیمت انواع اسکراب و لایه بردار صورت باکیفیت

 

ویژگی‌های بهترین لایه بردار پوست صورت

ویژگی‌های بهترین لایه بردار پوست صورت

در ادامه به بررسی ویژگی‌های لایه بردار صورت می‌پردازیم:

  • جلوگیری از ایجاد چروک: لایه بردار صورت می‌تواند با جلوگیری از ایجاد چروک و کاهش علائم پیری، به نرمی و زیبایی پوست کمک نماید.
  • افزایش سلامت پوست: با تقویت لایه بردار پوست، پوست شما سالم‌تر و با بافتی بهتر درخشان خواهد شد.
  • حفظ رطوبت پوست: لایه بردار صورت توانسته تا به حفظ رطوبت پوست کمک نماید، درنتیجه پوست شما نرم‌تر و پرطراوت‌تر خواهد بود.
  • افزایش جذب مواد مغذی: با تقویت لایه بردار پوست، پوست شما قابلیت جذب مواد مغذی را بهبود خواهد داد، درنتیجه محصولات پوستی که استفاده می‌کنید به صورت بهتری جذب خواهند شد.

خرید اینترنتی لایه بردار اصل

خرید اینترنتی لایه بردار اصل

قطعا به این امر واقف هستید که در زمان خرید حضوری امکان مقایسه انواع برندها در زمان کوتاهی دیگر وجود نداشته و نمی‌توان در مدت زمان بسیار اندک تمامی برندها را مورد بررسی قرار داد و بهترین آن‌‎ها را انتخاب نمود، به همین منظور هم با پیشرفت تکنولوژی خرید اینترنتی میان مردم بسیار رواج پیدا کرده است. چراکه در خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن به خرید برندهای مورد علاقه خود بپردازید و انواع مدل‌های آن‌ها را با هم بررسی و مقایسه نمایید.

چنانچه شما هم قصد خرید اینترنتی بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده را دارید یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه خرید لوازم آرایش فروشگاه اینترنتی مدیسه است. این فروشگاه تمامی برندهای برتر دنیا را شامل شده که آن‌ها را با ضمانت اصل بودن به دست شما می‌رساند. این فروشگاه جهت اطمینان خاطر بیشتر در شما دارای پرداخت درب منزل هم است.

مطالب کاربردی:  اهمیت استفاده از اسکراب بدن چیست؟

 

عوارض لایه برداری پوست صورت به روش فیزیکی

عوارض لایه برداری پوست صورت به روش فیزیکی

به صورت کلی لایه برداری فیزیکی به هر محصول یا روشی که با اسکراب دستی یا مالش انجام بگیرد، می‌گویند. یکی از روش‌های لایه برداری فیزیکی، استفاده از لیف و یا سفیدآب در حمام است. اصلی‌ترین مزایای این روش آسانی در انجام آن است. این نکته را در نظر داشته باشید که انجام نادرست و غیراصولی لایه برداری فیزیکی باعص تحریک پوست می‌شود. جهت کاهش سوزش پس از لایه برداری می‌توانید از روغن‌های مرطوب‌کننده یا سرم‌های پوستی استفاده کنید. لایه برداری‌های فیزیکی شامل موارد زیر هستند:

  • اسکراب‌های پاک‌کننده
  • دستکش‌های لایه بردار
  • لیف
  • سنگ‌پا

مطالب پربازدید:  معرفی و بررسی اسکراب و لایه بردار صورت برند هیدرودرم

 

نتیجه گیری

با اینکه در مطلب لایه بردار چیست، به شما گفتیم لایه بردار صورت یک ویژگی مهم پوست است، ولی طبیعی بوده که با پیر شدن، ضعف یا تغییر فصل، لایه بردار پوست کاهش می‌یابد. به همین خاطر، مراقبت مناسب از پوست بسیار اهمیت دارد. درنتیجه، لایه بردار صورت به منظور یک لایه از پوست شناخته شده که می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار دهد.

این لایه شامل چربی، آب، کلاژن، الاستین و گلیکوزامینوگلیکان‌ها است و به منظور یک لایه محافظ و نگهدارنده در برابر آسیب‌های گوناگون، مثل تابش UV، آلودگی هوا و تغییرات دما و رطوبت عمل می‌نماید.

همچنین، لایه بردار صورت مسئول حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی و ترک‌های پوست هم است. ویژگی‌های یک لایه بردار صورت خوب، شامل پوستی نرم، الاستیک، مرطوب و با جمعیت سلولی مناسب است. بهترین روش جهت نگهداری و بهبود وضعیت لایه بردار صورت، استفاده از محصولات مراقبت از پوست است. انتخاب محصولات مناسب، از جمله کرم‌های روزانه، سرم‌ها، ماسک‌ها و تونرها، موجب شده تا لایه بردار صورت بهتر و سالم‌تر باقی بماند.

 

 

منبع : mesoestetic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *