بخور برای پوست صورت

بخور برای پوست صورت یکی از روتین‌هایی بوده که باید به طور منظم انجام گرفته تا شادابی طراوت پوست حفظ شود با این کار پیری پوست هم به تعویق می‌افتد. بخور به صورت بخور سرد و بخور گرم وجود داشته که هر دو برای پوست مفید هستند. از بخور پوست جهت جوانسازی، پاکسازی و شفافیت پوست استفاده می‌گردد. جهت آن که بتوانید کار بخور صورت را آسان‌تر نمایید، می‌توانید از دستگاه‌هایی که در بازار وجود دارند استفاده کنید.

در این مطلب از مجله لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه همراه باشید تا به شما بگوییم که بخور سرد برای چی خوبه؟ پاکسازی پوست صورت همراه با محصولات مراقبتی می‌تواند سبب شادابی و طراوت پوست شود. برای این کار می‌توانید از بخور استفاده نمایید، استفاده از بخور خانگی ارزان قیمت بوده که به شادابی پوست کمک زیادی می‌کند و سبب لطافت آن می‌شود. پوست صورت همواره در برابر آلودگی‌ها قرار دارد، درنتیجه باید از آن مراقبت‌های ویژه‌ای انجام گیرد. در حقیقت می‌توان گفت مهم‌ترین کار پاکسازی بخور‌دادن آن است.

استفاده از بخور برای جوانسازی پوست صورت

استفاده از بخور برای جوانسازی پوست صورت

استفاده از بخور برای پوست صورت از گذشته جهت پاکسازی آن مورد استفاده قرار می‌گرفت. در گذشته جهت بخور دادن صورت از آب جوش در قابلمه همراه با یک اسانس گیاهی استفاده می‌نمودند. ولی امروزه دستگاه‌های بخور آمده‌ که دارای محفظه‌ای جهت ریختن اسانس است و یک فضای ایمن برای پاکسازی صورت فراهم می‌نماید. نحوه بخورصورت تاثیر زیادی بر روی پوست می‌گذارد. در نتیجه باید این روش به طور اصولی انجام گرفته تا تأثیر بخور بر روی صورت نمایان شود.

بخور صورت موجب شده تا منافذ پوست بازشده و آلودگی‌ها به آسانی از آن خارج شود. در نتیجه پوست شفاف و زیبا می‌شود. همچنین سبب می‌شود تا جوش‌های سرسیاه تخلیه‌ شده و آلودگی‌ها از روی پوست پاک شود. این مسئله باعث می‌شود تا پوست شاداب و جوان شود.

مدت زمان استفاده از بخور

کسانی که می‌خواهند از دستگاه بخور برای پوست خود استفاده نمایند، معمولا این سوال در ذهن آن‌ها وجود داشته که بخور صورت چند بار در هفته انجام می‌گیرد؟ باید گفت که در زمان بخور صورت باید مواظب باشید تا پوست شما صدمه نبیند. حتما فاصله صورت خود را با فضایی که بخور از آن خارج می‌شود حفظ نمایید. برای اینکه به نتایج عالی برسید هفته‌ای یک تا دوبار این عمل را انجام دهید. افزون بر این فقط به مدت 10 دقیقه صورت خود را بخور داده تا تحریک نشود.

بهترین زمان استفاده از بخور برای جوانسازی صورت

بهترین زمان استفاده از بخور برای جوانسازی صورت

فرقی ندارد در چه تایمی از روز این عمل را انجام می‌دهید. تعداد دفعات آن مهم‌تر از تایمی بوده که برای انجام آن انتخاب می‌کنید. پوست صورت حساس بوده و اگر درست بخور داده ‌نشود، ممکن است به آن صدمه برسد. چنانچه در محیط‌های شهری زندگی می‌کنید که آلودگی زیاد است بهتر است زمان بخور را به شب‌ها بیندازید. می‌توانید این کار را پیش از خواب انجام دهید. با انجام این کار به پوست یک شوک گرمایی وارد شده و در نتیجه پس از آن می‌توانید خواب آرامی داشته باشید.

استفاده از بخور برای روشن کردن پوست

جهت آنکه بتوانید پوستی روشن و درخشان داشته باشید می‌توانید از بخور روشن ‌کننده پوست استفاده‌ نمایید. برای اینکه یک بخور روشن‌ کننده پوست داشته باشید باید بدانید که چه موادی را باید جهت بخور استفاده کرده تا عمل روشن کنندگی را برای شما انجام دهد. استفاده از بخور گلاب می‌تواند موجب روشن شدن پوست شود. همچنین گل ختمی و بابونه هم سبب روشن شدن پوست و شفاف شدن آن می‌شوند.

جهت این کار می‌توانید آب را به جوش ‌آورید و وقتی که به جوش آمد گیاه مورد نظر خود را داخل آن بریزید. اجازه دهید به ‌مدت 2 تا 3 دقیقه بماند تا عصاره گیاه از آن خارج گردد. سپس حوله‌ای را بر روی سر خود انداخته و سر را بالای ظرف آب بگیرید. صورت را حدود 15 سانتی‌متر از ظرف آب گرم دور نگه دارید. به مدت 5 الی 10 دقیقه صورت خود را بخور دهید.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

بهترین زمان استفاده از بخور برای شفاف کردن صورت

بهترین زمان بخور جهت شفاف کردن صورت، شب‌ها پیش از خواب است. پس از این عمل پوست می‌تواند استراحت نماید و به فاز ریلکس برود و چون در معرض نور آفتاب قرار ندارد موادی را که از این طریق دریافت نموده است، تاثیرگذارتر خواهد بود.

فواید بخور برای انواع پوست

فواید بخور برای انواع پوست

بخور فواید بسیاری داشته که در اینجا به چند مورد از آن اشاره کرده‎ایم.

پاک کنندگی

باعث شده تا منافذ پوست بازشده و پاکسازی عمیق پوست انجام می‌گیرد. همچنین جوش‌های سرسیاه را هم از بین می‌برد.

افزایش گردش خون با بخور پوست

بخور گرم تعریق را زیاد نموده و موجب گشاد شدن رگ‌ها می‌شود، در نتیجه خونرسانی افزایش می‌یابد. افزایش جریان خون سبب شده تا اکسیژن‌رسانی بیشتر‌شده و پوست درخشان و شاداب گردد.

از بین بردن سلول‌ها و باکتری‌های مسبب آکنه

موجب باز شدن منافذ می‌شود. در نتیجه باکتری‌ها و سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از آن خارج می‌شوند. این امر سبب می‌شود تا عمل جوش زدن کمتر انجام گیرد.

آبرسانی با بخور پوست

آبرسانی با بخور پوست

بخور موجب افزایش تولید چربی و سبب آبرسانی پوست می‌شود و این عمل صورت را به شکل طبیعی مرطوب می‌نماید.

افزایش کلاژن و الاستین پوست

در زمان بخور گردش خون زیاد می‌شود، در نتیجه کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد. به همین دلیل ظاهر پوست جوان‌تر و سفت‌تر خواهد شد.

کمک به جذب بهتر محصولات مراقبتی

بخور سبب می‌شود تا نفوذپذیری پوست بیشتر شود. در نتیجه محصولات مراقبتی بهتر و بیشتر جذب خواهند شد.

مطالب کاربردی:  5 روش استفاده از تونیک صورت که روتین پوستی را دگرگون می‌کند

 

بهترین مایع بخور برای جوانسازی و شفافیت پوست

مایعی که جهت بخور پوست انتخاب می‌کنید از فواید آن کم نخواهد کرد ولی برخی از این مایع‌ها فواید فراوانی برای پوست دارند. انتخاب مایع به انتخاب شخص و هزینه‌ای که می‌خواهد پرداخت نماید، بستگی دارد‌.

  • آب شیر: به آسانی در دسترس بوده و انتخاب درستی است
  • آب چشمه یا آب مقطر: می‌توانید از هر دوی آن‌ها استفاده نمایید.
  • چای: برخی از چای‌ها دارای آنتی اکسیدان زیادی بوده که برای زیبایی بسیار کاربرد دارند و موجب دفع سموم بدن هم می‌شوند. چای سبز و چای‌های دیگری که پولی‌فنول هستند، چنانچه به شکل موضعی مصرف شوند موجب محافظت از پوست و مانع پیری می‌شوند.

انواع بخور برای پوست

انواع بخور برای پوست

بخور به شکل گرم و سرد انجام می‌گیرد که انجام بخور گرم برای پوست راحت‌تر است ولی انجام بخور سرد برای پوست بهتر است با دستگاه بخور انجام بگیرد.

بخور سرد

نوع سرد با دستگاه انجام می‌گیرد. بخور سرد باعث افزایش الاستیته و کم نمودن احتمال افتادگی پوست می‌شود. همچنین این بخور منافذ باز را کوچک نموده و پوست را یک دست می‌نماید. کم کردن لکه‌های قرمز و التهابی پوست می‌شود و به پوست ظاهری یک دست می‌دهد. همچنین موجب آبرسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست شده و پوست را به طور عمقی آبرسانی می‌کند. بخور سرد را می‌توانید روزانه انجام بدهید.

بخور گرم

بخور گرم

نوع گرم را می‌توانید به آسانی در منزل با هر وسیله گرمایی انجام دهید. بخور گرم سبب شده تا منافذ پوست شما پاکسازی شود وآلودگی‌ها از سطح آن زدوده شوند. همچنین موجب افزایش گردش خون می‌شود و در نتیجه خونرسانی بیشتر شده و پوست اکسیژن کافی دریافت می‌نماید. از مزایای دیگری بخور گرم می‌توان به پاکسازی سلول‌های مرده ایجاد‌کننده آکنه اشاره نمود.

بخور پوست چرب سبب شده تا چربی که در زیر پوست باقی مانده و انباشته شده است خارج شود و در نتیجه مانع ایجاد جوش می‌شود. همچنین به پوست آبرسانی نموده و در نتیجه نفوذپذیری پوست را زیاد می‌نماید. بخور گرم را نباید هر روز انجام بدهید، چرا که منافذ باز پوست فرصت بسته شدن را نیافته و در نتیجه دچار آکنه خواهید شد و یا پوست شما ملتهب خواهد شد.

مطالب پربازدید:  طرز تهیه 11 ماسک پرتقال برای صورت

 

همه چیز درباره بخور برای پوست صورت

بخور از کارهایی بوده که اگر روتین انجام گیرد موجب سلامت و شادابی پوست می‌شود و به دو شکل گرم و سرد وجود دارد. بخور سرد باید با دستگاه بخور انجام گیرد ولی نوع گرم را می‌توانید با وسیله‌های گرمایی که در خانه دارید انجام دهید. نوع گرم بهتر است هر روز انجام نشود، چرا که مانع بسته شدن منافذ باز می‌شود و تولید جوش می‌نماید. بهتر است بخور گرم را هفته‌ای یک الی دو بار انجام دهید.

ولی بخور سرد را می‌توانید هر روز انجام بدهید. بخور گرم با خارج نمودن آلودگی‌ها از منافذ پوست سبب پاکسازی پوست می‌شود. بخور سرد منافذ پوست را کوچک نموده و ظاهری یکدست به پوست می‌دهد. در کنار استفاده از بخور جهت پاکسازی می‌توانید از جوانسازی پوست با دستگاه و لیزر جوانسازی پوست استفاده نمایید. این دستگاه یک روش درمانی بوده که سبب از بین رفتن لایه‌های رویی پوست می‌شود و لایه‌های زیرین صاف‌تر و نرم‌تر و شفاف‌تر خواهد شد.

در حقیقت اشعه لیزر به لایه‌های زیرین پوست نفوذ نموده و کلاژن‌سازی را فعال می‌کند. همچنین موجب کاهش خطوط متوسط تا عمیق شده و بافت پوست را سفت‌تر و رنگ آن را بهبود می‌بخشد.

 

 

منبع : lanzaloe

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *