معرفی و بررسی شامپو مو برند آردن

موها نقش بسیار زیادی در زیبایی ما دارند و چنانچه نسبت به آن‌ها سهل انگار باشیم به زودی با ریزش و شوره زدن و همچنین موخوره رو به رو خواهیم شد که جهت درمان هر یک گاهی هزینه‌های فراوانی را باید متحمل شویم. در نتیجه بهتر است نسبت به شناخت شامپو و همچنین محتویات و انواع آن یک آشنایی کامل داشته باشیم و شامپو مخصوص خود را با دقت فراوان انتخاب نماییم تا بتوانیم موهای پرپشت و براقی داشته باشیم. ما در این مقاله به معرفی و بررسی شامپو مو برند آردن خواهیم پرداخت، پس در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر شامپوها دارای فرمول‌هایی بوده که تقریبا 10 تا 30 درصد آن‌ها دارای مواد متفاوت است. همه شامپوها باید دارای مواد شوینده‌ای باشند تا قادر باشند، به میزان کافی پوست سر و تارهای مو را از چربی، کثیفی‌ها و تجمع سبوم و بو نامطبوع پاک نمایند. در مجموع هدف آن‌ها جمع نمودن تمام ناخالصی‌های موجود بر روی پوست سر و شستن آن‌ها به کمک آب است. علاوه بر این، بسیاری از شامپوها دارای سولفات‌ها هستند.

این مواد باعث تولید کف غلیظی شده و این کف، چربی را از موها می‌زداید. وجود این مواد در شامپوها می‌تواند موها را تمیزتر کند؛ اما از طرفی دیگر، سولفات‌ها می‌توانند از مضرات شامپو باشند، چرا که حفظ حداقل مقداری از چربی روی موها جهت محافظت از آن‌ها در مقابل صدمات احتمالی بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر است که برخی از افراد برای حفظ سلامتی موهای خود ترجیح می‌دهند از شامپو بدون سولفات یا رطوبت رسان استفاده نمایند.

با این وجود، یافته‌های علمی زیادی وجود نداشته که ثابت کنند ضرر شامپوهای دارای سولفات بیشتر از شامپو بدون سولفات است.

چرا باید از شامپو مو برند آردن استفاده کنیم؟ (معرفی و بررسی شامپو مو برند آردن)

چرا باید از شامپو مو برند آردن استفاده کنیم؟

شامپوها به صورت معمول جهت تمیز نمودن موها و پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرند و تاثیر آن‌ها بر ریزش مو ممکن است متفاوت باشد. برخی از شامپوها ممکن است دارای مواد مفیدی باشند که به سلامت موها کمک می‌نمایند و ریزش مو را کاهش خواهند داد. این مواد می‌توانند شامل ویتامین‌ها، مواد مرطوب‌ کننده، عوامل تقویت کننده مو و مواد ضد التهابی باشند.

به عنوان مثال، شامپوهای دارای بیوتین، پانتنول و نیاسینامید ممکن است به تقویت موها و کاهش ریزش آنها کمک نمایند. همچنین، شامپوهای دارای عوامل ضد التهابی مانند روغن‌های ضد قارچ و ضد التهاب می‌توانند به بهبود وضعیت پوست سر کمک نمایند و در نتیجه ریزش مو را کاهش ببخشند. شامپو دارای خواص بسیار زیادی است. چرا باید از شامپو مو برند آردن استفاده کنیم؟

شامپو مو آردن، پوست سر را تحریک نمی‌کند این مسئله به خصوص برای کسانی که دارای پوست سر خشک و حساسی هستند، بسیار مناسب است. شامپو روزانه پوست سر را به صورت کامل پاکسازی می‌کند ولی خشکی ایجاد نمی‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل شامپو، بهره بردن از کراتین و انواع ویتامین و عصاره گیاهی در ساختارشان بوده که موجب می‌شود این شامپوها برای موهای آسیب دیده و خشک و حتی موهای کراتینه شده بسیار مفید باشند و حتی تا حدودی باعث سبب شدن مو شوند. در آخر یکی دیگر از ویژگی‌های این شامپو، وجود مواد آبرسان است. یعنی شامپوهای آردن نه تنها سبب کاهش رطوبت پوست سر نمی‌شوند، بلکه منجر به رطوبت و آب موجود در مو را هم حفظ می‌کنند.

مزایای استفاده از شامپو مو برند آردن چیست؟

مزایای استفاده از شامپو مو برند آردن چیست؟

مزایای استفاده از شامپو مو برند آردن چیست؟ شامپو آردن یک محصول مراقبت از مو بوده که به صورت معمول به شکل مایع چسبناک بوده که جهت تمیز کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا وقتی که در گل و لای نچرخیده باشید، احتمالا موهایی چندان کثیف ندارید. با این وجود، ممکن است احساس چربی در پوست سر و موهای خود نمایید.

پوست شما سبوم (یک ماده چرب جهت پوشاندن و محافظت از مو و فولیکول مو) تولید خواهد کرد. سبوم کوتیکول یا لایه کراتینه خارجی هر رشته مو را پوشش داده و به آن درخشش سالمی خواهد بخشید. با این حال، با گشذت زمان، سبوم موهای شما را هم کثیف جلوه می‌دهد. تجمع آن موجب می‌شود رشته‌های مو به هم بچسبند و موها را چرب جلوه بدهند. گرد و غبار، گرده و دیگر ذرات جذب سبوم شده و به آن می‌چسبند. سبوم آب گریز بوده و پوست و موهای شما را ضد آب خواهد کرد.

قیمت انواع شامپو مو با کیفیت

 

طرز استفاده از شامپو مو برند آردن چگونه است؟

طرز استفاده از شامپو مو برند آردن چگونه است؟

حجم و اندازه موردنیاز شامپو جهت شستن مو به عوامل گوناگونی مثل بلندی و جنس مو بستگی دارد. اما بیشتر افراد باید حدود 10 میلی‌لیتر یعنی به اندازه 2 قاشق چای ‌خوری شامپو را برای شستشوی سر استفاده نمایند.

  • موی بلند برای شستشوی ساقه مو بیش از حد گفته شده به شامپو احتیاج دارد.
  • موی فر جهت پخش شدن در بین همه مو بیش از حد گفته شده به شامپو نیاز دارد.
  • موی ضخیم بیش از موی نازک به شامپو نیاز دارد.

موها را با آب گرم خیس نمایید. 30 الی 60 ثانیه شامپو را روی موها ماساژ داده تا به خوبی کف نماید و سپس آن را آبکشی کنید. در صورتی که موی بلندی دارید، شستن مو را از ریشه تا نوک انجام بدهید. برای موهای چرب، دو مرتبه موهای خود را بشویید. اگر شامپو را به اندازه کافی استفاده ننمایید، کثیفی و چربی روی موها باقی مانده و منجر به شوره سر می‌شود.

اگر عادت دارید دو مرتبه در هر حمام موها را شستشو دهید، باید در مرحله آخر کف بیشتری روی موها تشکیل شده که نشان دهنده تمیز شدن مو است. البته در صورتی که با یک‌ بار شستن مو، چربی و کثیفی به طور کامل پاک شده باشد و روی موها کف فراوانی مشاهده کردید، نیازی نیست برای دفعه دوم موها را شامپو بزنید.

مطالب کاربردی:  تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟ معرفی برترین برندها

 

مکمل شامپو مو برند آردن کدام محصول است؟

مکمل شامپو مو برند آردن کدام محصول است؟

همان‌ گونه که ماسک صورت به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌کند، ماسک مو هم به روشی مشابه عمل کرده و در تقویت سلامت موها اثرگذار است. ماسک مو به منظور حالت ‌دهنده عمیق مو یا نرم‌ کننده‌ قوی نیز شناخته می‌شود ولی در مقایسه با نرم‌ کننده‌های مو غلظت بیشتری داشته و مدت زمان بیشتری باید روی مو باقی بماند. بسیاری از ماسک‌های مو را می‌توان در خانه به سادگی تهیه کرد و حتما لازم نیست برای تهیه آن‌ها هزینه‌ای را پرداخت کرد.

مکمل شامپو مو برند آردن کدام محصول است؟ ماسک مو آردن در حقیقت محصولی آرایشی و بهداشتی بوده که استفاده روزانه آن منجر به شادابی و سلامت ساقه موها شده و خشکی مو را تا حد بسیار زیادی برطرف خواهد کرد. به کمک انواع باکیفیت ماسک مو می‌توانید از موخوره و شکستگی مو جلوگیری کرده و موهای خود را تغذیه و آب‌رسانی کنید. این محصول در حالت دهی عمیق مو و نرم نمودن آن نقش پراهمیتی دارد و نسبت به نرم‌کننده‌های مو غلیظ‌‌تر است.

به ‌منظور اثرگذاری و جذب بهتر ماسک مو باید اجازه داده تا ماسک زمان بیشتری روی مو بماند. به صورت معمول در ماسک‌های مو از عصاره جوجوبا، روغن نارگیل، آلوئه‌ ورا، روغن زیتون، عسل، روغن آووکادو، زرده تخم ‌مرغ، موز و… استفاده می‌گردد. تمامی این ترکیبات قادرند تا موجب آبرسانی مو شوند و رطوبت ازدست ‌رفته مو را برگردانند. آلوئه ‌ورا به دلیل داشتن خواص ضد التهابی خود سبب التیام پوست سر شده و به تغذیه موها کمک خواهد کرد.

روغن‌های نارگیل، زیتون و جوجوبا هم به عمق ساقه مو نفوذ کرده و از موخوره و وزی مو جلوگیری می‌نمایند. تخم‌ مرغ و موز هم از ترکیبات اثرگذار در کاهش شوره سر بوده که افزون بر این سبب افزایش رشد مو، تقویت تارهای مو و براق شدن آن‌ها می‌شوند. پایه ماسک مو در دو نوع روغنی و آب است. زمان استفاده از ماسک مو با پایه آب کافی آن را با آب شستشو بدهید، اما زمان استفاده از ماسک موی پایه روغن باید آن را با شامپو بشویید.

مطالب پربازدید:  درمان خشکی مو با ماسک‌های طبیعی خانگی کم هزینه و فوری

 

همان طور که گفته شد ماسک مو فواید بسیاری برای تقویت مو به دنبال دارد. ماسک مو آردن محصولی نرم کننده بوده که علاوه بر تثبیت رنگ مو، با داشتن قابلیت نفوذ پذیری بالا، به کوتیکول‌های مو نفوذ نموده و مواد مغذی را به آن‌ها می‎رساند. افزایش دوام و درخشندگی رنگ مو، محافظت از مو در برابر پرتوهای مضر نور آفتاب و کمک به بهبود موهای رنگ و دکلره شده از سایر ویژگی‌های ماسک مو آردن است.

 

 

منبع : parshayan

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *