معرفی و بررسی شوینده بدن برند آردن

مایع شستشوی بدن، به منظور شامپو بدن شناخته می‌شود. شامپو بدن یک نوع صابون مایع بوده که به صورت خاصی جهت تمیز کردن پوست بدن در زمان حمام رفتن به کار می‌رود. این محصول شبیه ژل‌های شستشو بوده که به شکل مایع بوده و به طور معمول به شکلی فرموله شده که پوست را ملایم نموده و در عین حال به صورت موثر آلودگی، عرق و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. ما در این مقاله به معرفی و بررسی شوینده بدن برند آردن خواهیم پرداخت، پس در ادامه همراه ما باشید.

مایع شوینده بدن آردن در انواع گوناگون برای پوست‌های حساس، با خاصیت لایه برداری، یا با مواد مرطوب کننده متناسب با نیازهای شخصی پوست، قابل عرضه در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی است. استفاده مرتب از شامپو بدن می‌تواند به تمیز، صاف و سالم ماندن پوست کمک نماید. شامپو بدن نه تنها خاصیت شویندگی دارد، بلکه به مرطوب نگه داشتن پوست هم کمک خواهد کرد.

شما هم پس از هر بار شستشوی بدن با صابون، طوری احساس تمیزی می‌کنید که انگار حتی یک قطره چربی هم روی پوستتان وجود ندارد؟ بعضی از صابون‌ها دارای سدیم لوریل سولفات هستند؛ یک ترکیب سورفاکتانت ناملایم که چربی‌های طبیعی بدن را از بین می‌برد. میزان  PH صابون بین 9 تا 10 و بازی است، در صورتی که میزان PH پوست بدن اسیدی و در بازه 4 تا 5 نوسان می‌کند.

استفاده از صابون جامد، سطح PH پوست شما را افزایش داده و بافت پوست را تغییر خواهد داد. به همین خاطر، پوست شما بعد از حمام به ‌شدت احساس خشکی می‌کند. چنانچه پوستی خشک یا حساس دارید، شدت خشکی و دهیدراته ‌شدن پوست هم بیشتر می‌شود. البته بعضی از صابون‌های طبیعی و ملایمی از برندهای معتبری چون آردن هم وجود داشته که در فرمولاسیون آن‌ها از سورفاکتانت‌های قوی استفاده نمی‌شود.

اگر با تمام این حرف‌ها، همچنان تنها صابون به شما احساس پاکیزگی می‌دهد، نوع پوست خود را در انتخاب صابون در نظر داشته باشید.

چرا باید از شوینده بدن برند آردن استفاده کنیم؟ (معرفی و بررسی شوینده بدن برند آردن)

چرا باید از شوینده بدن برند آردن استفاده کنیم؟

استفاده از شامپو بدن حس تمیزی و سبکی را به شما منتقل نموده و خستگی را از تن‌تان به در خواهد کرد. شامپوهای مخصوص بدن مدل‌های مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها مناسب یک نوع پوست است. به‌ طور مثال اگر پوست خشک و کم‌آبی دارید بهتر است به دنبال شامپو‌هایی بروید که دارای خاصیت آبرسانی باشند. حال چرا باید از شوینده بدن برند آردن استفاده کنیم؟

استفاده از شوینده بدن آردن نه تنها پوست را از هرگونه آلودگی تمیز می‌نماید، بلکه به مرور زمان آن را شاداب‌تر و سالم‌تر خواهد کرد. شوینده‌های بدن آردن به طور معمول دارای مواد مغذی و ویتامین E بوده که به سادگی مواد مورد نیاز پوست را تامین می‌‍نمایند. اغلب شامپوهای مناسب بدن دارای مقداری مرطوب ‌کننده هستند و بر عکس صابون موجب خشک و ترک خوردن پوست بدن نمی‌شوند.

مزایای استفاده از شوینده بدن برند آردن چیست؟

مزایای استفاده از شوینده بدن برند آردن چیست؟

اگر می‎خواهید به پاسخ این سوال که مزایای استفاده از شوینده بدن برند آردن چیست؟ دست یابید، باید بگوییم که شوینده بدن آردن دارای فواید متعددی بوده که در ادامه به صورت خلاصه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت :

کاهش خشکی پوست

صابون‌ها و شامپوهای بدن هر دو تولید شده تا چربی و آلودگی را از روی پوست بدن تمیز نمایند، درنتیجه طبیعی است که درجات گوناگونی از خشکی پوست پس از استحمام بروز نماید. به همین خاطر است که پیشنهاد می‌شود پس از استحمام، حتما از لوسیون‌های مرطوب کننده پوست یا روغن‌های بدن و محصولات مشابه جهت مرطوب کردن و آبرسانی پوستتان استفاده نمایید.

ولی شاور ژل‌ها یا شامپوهای بدن کمتر از صابون‌ها سبب خشکی پوست می‌شوند، چرا که در آن‌ها به صورت معمول از سورفکتانت‌های ملایم‌تری استفاده شده و حتی بعضی از آن‌ها بدون سولفات هستند. همچنین، در رابطه با فواید شامپو بدن می‌توان گفت که در فرمول مایع این محصولات، اغلب از مرطوب کننده‌ها، روغن‌ها و اسانس‌های گیاهی بسیار اثرگذار جهت هیدراتاسیون پوست استفاده می‌شود. به همین خاطر تا حد قابل توجهی کمتر از صابون سبب خشکی پوست می‌شود.

قیمت انواع محصولات شامپو و شوینده بدن

 

مزایای شامپو بدن در کاهش تحریک پوست

بعضی از پوست‌ها در مقابل صابون‌ها حساس هستند و دچار تحریک، خارش و خشکی بیش از اندازه می‌شوند. در حالی که فرمولاسیون شامپوهای بدن عموما ملایم‌تر هستند و برای پوست‌های حساس نسبتا مناسب‌تر خواهند بود.

حاوی مواد موثر و پر خاصیت

چنانچه از طرفداران شوینده‌های بدن یا شاور ژل‌های موجود در بازارهای جهانی باشید، حتما تا به کنون در مورد خواص آن‌ها، رایحه‌های دل‌انگیز و ترکیبات ارزشمندشان شنیده‌اید. تا جایی که حتی اگر طرفدار سرسخت این محصولات هم نباشید، ولی باز هم دوشت داشتید حداقل یک بار هم که شده آن‌ها را امتحان نمایید. این یکی دیگر از فواید شامپو بدن است؛

انواع روغن‌های گیاهی مفید و مغذی پوست یا اسانس‌های دانه‌ها و گیاهان و گل‌های گوناگون به شامپو بدن‌ها اضافه شده تا در کنار شستشوی بدن، مثل یک شامپوی درمانی، خاصیت ویژه‌ای در اختیار پوست قرار بدهند. بعضی از آن‌ها رطوبت‌رسان هستند، بعضی دارای ویتامین E و C و حتی بعضی دیگر اسیدهای چرب مفیدی داشته که از خشکی و کشیدگی پوست پس از استحمام جلوگیری می‌کنند. از مواد موثره مختلف و مفید که بگذریم، اغلب شوینده‌های بدن آردن دارای رایحه‌های بسیار دوست داشتنی و وسوسه برانگیز مثل لیمو، شکوفه گیلاس، وانیل، نارگیل، نعناع و انواع عطرهای میوه‌ای جذاب هستند. کافی است یکبار آن‌ها را امتحان کرده تا برای همیشه از طرفداران این محصولات بشوید.

اسیدیته یا PH مناسب

مزایای استفاده از شوینده بدن برند آردن چیست؟

فواید شامپو بدن تنها محدود به همین موارد نمی‌شود، بلکه مورد مهم دیگری به اسم اسیدیته هم در سلامت پوست تاثیرگذار است. صابون‌ها با اسیدیته‌ بالای خود موجب می‌شوند پوست از حالت اسیدی طبیعی خود فاصله گرفته و به حالت قلیایی و بازی سوق پیدا نماید. در حالی که پوست جهت حفظ سلامت، زیبایی و رطوبت خود باید حالت اسیدی و PH پایین داشته باشد. یک شامپو بدن یا شاور ژل به شکلی ساخته شده که اسیدیته کمتری داشته باشد و با تعادل طبیعی پوست سازگار باشد.

مطالب کاربردی:  معرفی و بررسی مرطوب کننده و آبرسان برند آردن

 

مزایای شامپو بدن در بهداشتی‌تر بودن

زمانی که در حمام از صابون‌ها استفاده می‌کنیم، آن‌ها را با همان حالت خیس در جاصابونی قرار می‌دهیم. قرار گرفتن صابون خیس در یک ظرف و در محیط حمام، بهترین فرصت جهت تجمع آلودگی و میکروب‌ها در فاصله میان دو استحمام است. امی پرلموتر (Amy Perlmutter)  عضو گروه متخصصان پوست نیویورک گفته است که :«صابون‌های شمشی با باقی ماندن در محیط مرطوب قادرند تا محل رشد باکتری‌ها و کپک‌ها شوند.

به همین خاطر است که پیشنهاد می‌کنیم حداقل ماهانه صابون خود را عوض نمایید.» پس این هم از مزایای شامپو بدن بوده که پس از استفاده درب آن کاملا بسته شده و با رطوبت و میکروب‌های محیط در تماس نیست.

همچنین تنها مقداری از محصول را که نیاز دارید، از بطری شامپو خارج کرده و باقی مواد (برعکس صابون) دست نخورده می‌ماند. این مسئله بهداشتی بودن حتی در استفاده‌ چندین نفر از یک صابون هم صدق کرده که می‌تواند موجب انتقال میکروب‌ها و ویروس‌ها بین اشخاص شود. در حالی که شامپوها و شاور ژل‌ها این مشکل را نداشته و در استفاده مشترک توسط چندین نفر، موجب انتقال میکروب‌ها نمی‌شوند.

طرز استفاده از شوینده بدن برند آردن چگونه است؟

طرز استفاده از شوینده بدن برند آردن چگونه است؟

همان طور که گفتیم استفاده از مایع شستشوی بدن به از بین بردن هرگونه کثیفی، عرق و سلول‌های مرده پوستی که در طی روز روی پوست ما جمع شده‌اند کمک می‌نماید. بهتر است از شامپو بدن زمان دوش گرفتن یا حمام استفاده نمایید. اکنون می‌خواهیم بدانیم که طرز استفاده از شوینده بدن برند آردن چگونه است؟

  • برای استفاده از شوینده بدن آردن، پوست خود را با آب گرم خیس نمایید و مقدار اندکی از شوینده بدن را روی لیف یا مستقیما روی پوست خود بمالید.
  • شامپو بدن را با ملایمت روی پوست خود با حرکات دورانی ماساژ دهید، و توجه ویژه به زیر بازوها، اطراف گردن و پشت که تجمع کثیفی یا عرق بیشتر است، داشته باشید.
  • به صورت کامل کف بدن را با آب ولرم شسته و پوست خود را با یک حوله تمیز خشک نمایید.
  • استفاده مرتب از شامپو بدن می‌تواند به تمیز و صاف شدن پوست شما کمک نماید. تعدادی از شامپوها برای پوست‌های حساس طراحی شده‌اند، تعدادی دیگر خاصیت لایه ‌برداری دارند، یا محصولاتی وجود داشته که دارای ترکیبات مرطوب ‌کننده هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز پوست خود انواع گوناگونی از شوینده‌های بدن را انتخاب کنید.

مکمل شوینده بدن برند آردن کدام محصول است؟

مکمل شوینده بدن برند آردن کدام محصول است؟

بهترین مکمل شوینده بدن برند آردن کدام محصول است؟ بهترین مکمل مرطوب کننده و آبرسان آردن است، چرا که کرم‌های آبرسان آردن سبب تقویت پوست شده و به خاطر تحریک کلاژن سازی و الاستین  پوست از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پیشگیری می‌نماید که منجر به جوان سازی و شادابی پوست می‌شوند.

مطالب پربازدید:  اهمیت استفاده از اسکراب بدن چیست؟

 

از طرفی دیگر کرم‌های مرطوب کننده به دلیل وجود عناصری مثل اسید هیالورونیک، گلیسیرین، سوربیتول،روپیلن گلیکول، اسید لاکتیک و عصاره بلغور جو دو سر باعث جذب مولکول‌های آب به پوست شده و از این طریق سبب نرمی و لطافت پوست می‌شوند. هم زمان با جذب آب توسط پوست نرمی و لطافت ایجاد خواهد شد.

ولی برای حفظ این خاصیت بایستی از کرم‌های مرطوب کننده دارای روغن بادام شیرین، روغن زردآلو، کره شی و کره کاکائو استفاده کرد، چون که با تشکیل یک لایه محافظ بر روی پوست جلوی از دست رفتن آب میان بافتی را می‌گیرند. کرم‌های مرطوب‌ کننده نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت پوست ایفا می‌نمایند.

 

منبع : parshayan

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *