معرفی و بررسی شامپو بچه برند آردن

یکی از اصلی‌ترین محصولات کودک که والدین باید از بین گزینه‌های گوناگون موجود در بازار انتخاب نمایند، شامپو بچه است. ممکن است برای والدین این سؤال مطرح گردد که چرا باید شامپوی مخصوصی برای نوزاد خود تهیه نمایند و چرا نمی‌شود از همان شامپویی که موجود دارند و خودشان استفاده می‌نمایند، برای فرزندشان هم استفاده کنند. پاسخ این سوال این است که پوست کودکان حساس است و مستعد آکنه پوست سر و پوسته‌ریزی سر (کرادل کپ) است. در نتیجه، نوزادان در ایام اولیه زندگی خود به یک محصول سفارشی و ایمن با کمترین ریسک و بدون عوارض جانبی نیاز دارند. ما در این مقاله به معرفی و بررسی شامپو بچه برند آردن خواهیم پرداخت، پس در ادامه همراه ما باشید.

شامپوهای کودک موجود در بازار تنوع بسیار زیاد و فراوانی داشته که از لحاظ بالینی آزمایش شده هستند تا هیچ عارضه جانبی نداشته باشند. ولی این امر ممکن است در مورد تمام شامپوها صدق نکند. در نتیجه، پیش از خرید شامپوی مناسب برای کودکان، باید به خوبی در مورد آن‌ها تحقیق نمایید.

با توجه به این که پوست و موی نوزادان در مقایسه با افراد بزرگسال حساسیت بالاتری دارد؛ در نتیجه شامپوی مورد استفاده آن‌ها هم متفاوت خواهند بود. در حقیقت برای تولید شامپو بچه از فرمولاسیون گوناگونی استفاده شده است. به شکلی که در این محصول از مواد معدنی و همچنین ویتامین‌های گوناگونی استفاده شده تا از پوست و همین طور موی آن‌ها محافظت شود. این روزها شامپوی کودکان انواع مختلفی دارد.

به شکلی که انواع شامپو بچه را می‌توان شامل شامپو بدن کودک، شامپو سر کودک، شامپو نوزاد، شامپو کودک خارجی و… دانست. ولی به صورت کلی شامپو بدن افزون بر آن که منجر به تمیزی پوست می‌شود، به حفظ رطوبت و نرمی‌ پوست نیز کمک خواهد کرد. همچنین شامپو سر کودک هم می‌تواند باعث تقویت ریشه موها شود.

چرا باید از شامپو بچه برند آردن استفاده کنیم؟ (معرفی و بررسی شامپو بچه برند آردن)

چرا باید از شامپو بچه برند آردن استفاده کنیم؟

چرا باید از شامپو بچه برند آردن استفاده کنیم؟ استفاده از شامپو بچه آردن برای نوزادان فواید فراوانی دارد که شامل موارد زیر هستند:

شامپو کودک یک پاک‌ کننده ملایم است.

شامپو بچه مو‌ها را با ملایمت تمیز می‌نماید و هیچ صدمه‌ای به آن‌ها نمی‌رساند. از آنجایی که دارای مواد ملایم است، برای مو‌های کودک مناسب است. همچنین سطح رطوبت پوست سر را حفظ نموده و از خشک شدن بیش از اندازه آن جلوگیری می‌نماید.

فرمول شامپو بچه دخترانه یا پسرانه بدون سوزش چشم است.

فرمول شامپو بچه دخترانه یا شامپو بچه پسرانه به طور معمول طوری طراحی شده است که چشم کودکان را تحریک نکند و بدون سوزش چشم باشد. از این رو کودکان با استفاده از آن دچار ناراحتی و استرس نخواهند شد. در شامپو کودک هیچ ترکیبی که محرک چشم باشد، به کار نرفته تا برای کودکان ایمن‌تر باشد. در حقیقت ترکیبات آن هیچ صدمه‌ای به مو‌ها و پوست سر کودک شما وارد نمی‌کند.

کودکانتان با شامپو کودک، مو‌های نرم‌تری خواهند داشت.

اگر چه مو‌های نوزادان تازه متولد شده نرم و صاف هستند، ولی استفاده از شامپوی مخصوص بچه که با فرمول خاصی طراحی گشته است، آن‌ها را نرم و صاف‌تر می‌نماید. استفاده از شامپو کودک برای مو‌های نوزاد هم توسط پزشکان متخصص کودک پیشنهاد می‌شود.

شامپو بچه دخترانه یا پسرانه رایحه‌ای دلپذیر دارد.

چرا باید از شامپو بچه برند آردن استفاده کنیم؟

استفاده از شامپو بچه روی مو‌های کودک عطری خوشایند برجای می‌گذارد. رایحه شیرین، زیبایی و جذابیت کودک را بیشتر نموده و پوست سر را خوشبو می‌نماید.

 

قیمت انواع نرم کننده و شامپو بچه

 

شامپو دخترانه یا پسرانه، از خشکی مو‌ها جلوگیری می‌کند.

استفاده از شامپو کودک خطر تحریک و خشکی مو‌های کودک را به کم‌ترین میزان می‌رساند. همچنین از ایجاد هر نوع قرمزی روی مو‌های کودک جلوگیری می‌نماید.

مزایای استفاده از شامپو بچه برند آردن چیست؟

مزایای استفاده از شامپو بچه برند آردن چیست؟

همان گونه که می دانید شامپو بچه برای شستشوی سر کودک، عالی و ملایم است ولی شاید از کاربردهای دیگر آن اطلاعاتی نداشته باشید. به همین خاطر در این بخش از سبک زندگی نمناک به معرفی کاربردهای دیگر شامپو بچه می‌پردازیم.

شستشوی صورت با شامپو بچه

شامپوی بچه برای پوست سر کودک ملایم است، به همین خاطر به نظر می‌رسد برای پوست و شستشوی روزانه مناسب باشد. معمولا متخصصان پوست به اشخاص مبتلا به اگزما (درماتیت سبورئیک) توصیه می‌کنند، هر روز از شامپوی بچه جهت شستن صورت استفاده کنند.

از بین بردن چسبندگی چسب

اگر جدا نمودن چسب از روی پوست برای شما دردناک است، می‌توانید چند قطره شامپو روی چسب ریخته تا به سادگی چسب از پوست جدا شود. شامپو بچه همچنین باقی مانده کرم یا پماد را از روی پوست پاک خواهد کرد.

پاکسازی سینوس‌ها

نتی پات(وسیله‌ای جهت رفع مشکلات سینوسی) می‌تواند سینوس‌ها را پاکسازی نماید و خروپف را کاهش بدهد ولی اگر یک قطره شامپو بچه را البته پس از مشورت با پزشک و اجازه او در مقداری محلول آب نمک بریزید، می‌تواند به شما در رفع عفونت سینوس کمک نماید.

درمان التهابات جزئی چشم

قرمزی و خارش پلک دارید؟ ممکن است بلفاریت داشته باشید که یکی از اختلال شایع چشم بوده و بیشتر توسط باکتری ایجاد می‌شود. از علائم آن می توان به خارش، قرمزی، سوزش، پارگی و پوسته پوسته شده پلک‌ها زمان بیدار شدن از خواب اشاره نمود. با استفاده از کمپرس آب گرم و شستشو چشم با شامپوی بچه می‌توانید التهاب را بهبود ببخشید.

تمیز کردن جواهرت

جواهرات را می‌توان با جوشاندن در مخلوطی از شامپوی بچه و آب تمیز نمود. به سادگی یک قطره از شامپو بچه را با مقداری آب مخلوط نموده و با مسواک نرم جواهرات را تمیز نمایید، سپس با آب خنک شسته و کاملا خشک کنید.

استفاده به عنوان کف ریش

مزایای استفاده از شامپو بچه برند آردن چیست؟

چنانچه در سفر کف ریشتان را فراموش کرده‌اید همراه خود ببرید، شامپو بچه بهترین جایگزین بوده و نیازی به استفاده از صابون نیست.

پاک کردن کف

اگر تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی قوی در تمیز نمودن منزل ندارید به جای آن از شامپو بچه استفاده نمایید. بسیاری از اشخاص شامپو بچه را به عنوان گزینه‌ای مناسب جهت تمیز کردن کف‌های لمینت پیشنهاد می‌نمایند. مخلوطی از 1 تا 2 قاشق غذاخوری شامپو بچه را با مقداری آب ترکیب کرده و برای از بین بردن چربی و آلودگی‌ها از آن استفاده نمایید.

تمیز کردن و حفظ مبلمان و وسایل چرم

پاک کننده‌های چرم فراوانی برای مبلمان، کفش‌ها و کیف‌های دستی موجود است. ولی در بسیاری از موارد ممکن است به راه حل خاصی نیاز نباشد. یک قطره از شامپو بچه را در آب گرم مخلوط نموده و توسط یک پارچه آغشته به محلول، وسایل مورد نظر را تمیز نمایید.

تمیز کردن ژاکت و کلاه چرمی

چنانچه نمی‌خواهید جهت تمیز کردن کت چرمی از تمیز کننده‌های قوی استفاده نمایید همچون مبلمان چرم، اندکی شامپو بچه را در آب حل نمایید، دستمال را آغشته به محلول نموده و کت را با آن تمیز کنید، سپس کت را با دستمال خشک کنید. جهت تمیز کردن کلاه چرمی می‌‎توانید پارچه نمداری را با یکی دو قطره شامپو بچه روی کلاه چرمی خود بکشید و با پارچه نمدار تمیز دیگری هر چیزی را که باقی مانده پاک نمایید.

مطالب کاربردی:  بهترین عطر کودکان بدون عوارض جانبی چیست؟

 

رفع خشکی پاها

جهت نرم شدن پوست پاها و رفع خشکی پاها پیش از خواب اندکی شامپو روی پاهایتان بمالید و یک جفت جوراب نخی سبک بپوشید. صبح پاهای شما نرم و لطیف می‌شود.

شستن رنگ اضافی از موها

جهت شستن رنگ اضافی موها مقداری جوش شیرین به شامپو بچه اضافه نمایید و با آن، رنگ موی اضافی را شستشو دهید. استفاده از این شیوه و شستن موها دو تا سه مرتبه با شامپو بچه مفیدتر از استفاده از روشن کننده رنگ مو است.

طرز استفاده از شامپو بچه برند آردن چگونه است؟

طرز استفاده از شامپو بچه برند آردن چگونه است؟

طرز استفاده از شامپو بچه برند آردن چگونه است؟ شامپو زدن منظم موهای کودک جهت پاک نگه داشتن آن از آلودگی ضروری است. موهای نوزادان را می‌توان به طور هفتگی شست، در حالی که کودکان نوپا به مراقبت بیشتری احتیاج دارند. حمام نمودن یا شامپو زدن بیش از اندازه می‌‌تواند موجب شده که پوست کودک شما چربی طبیعی و رطوبت خود را از دست داده و سبب ایجاد خشکی و خارش در پوست نوزاد شود.

باید گفت پس از این که بندناف افتاد می‌توانید در وان یا تشت آب با خیال راحت بچه را حمام نمایید، تنها همچنان دقت داشته باشید که موهای کودک باید با شامپو بچه و بدن کودک با صابون‌های ملایم یا شامپو بدن مخصوص کودک شسته گردد. میزان گرمی آب را با ساعد دست خود بسنجید آب باید کاملا ولرم باشد. همچنین وقتی کودک در آب است، باید دائم روی بدنش آب ریخته تا سردش نشود.

موهای کودک را می‌توانید هفته‌ای یک الی دو مرتبه با شامپو بچه بشویید. روش کار به این صورت است که اندکی دست خود را به شامپو بچه آغشته می‌کنید و روی سطح سر کودک با ملایمت ماساژ می‌دهید. بهتر است جهت آنکه کف مستقیما توی چشم کودک نریزد، دست خود را به حالت گود شده روی پیشانی کودک گذاشته تا کف از اطراف صورت شما پایین بریزد.

مطالب پربازدید:  قبل از انتخاب ضد آفتاب کودکان به این نکات مهم توجه کنید

 

مکمل شامپو بچه برند آردن کدام محصول است؟

مکمل شامپو بچه برند آردن کدام محصول است؟

مکمل شامپو بچه برند آردن کدام محصول است؟ روغن بچه آردن یکی از بهترین مکمل‌های شامپو بچه است. کودکان و نوزادان پوست حساسی داشته که به همین دلیل محصولاتشان هم مناسب خودشان طراحی و تولید می‌گردد.

زمان خرید کرم، روغن و لوسیون کودک که مستقیم با پوست بچه در تماس خواهند بود، باید توجه کنید تا محصول مناسبی تهیه نمایید. روغن بچه آردن یکی از محصولات بسیار شگفت انگیز بوده که فواید زیادی دارد. روغن بچه از فرآیند تصفیه روغن به دست آمده و در اصل به منظور یک روان کننده جهت ماساژ و تقویت کننده پوست کودک به کار برده می‌شود. البته این روغن فواید بسیار زیاد دیگری هم داشته که حتی بزرگسالان نیز می‌توانند از آن بهره مند شوند.

 

منبع : parshayan

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *