لیست وسایل تور یک روزه

سفر کردن از تفریحات موردعلاقه تمامی افراد است. بدون شک کسی را پیدا نمی‌کنید که بگوید، دوست ندارد به سفر برود. اغلب سفرها چندین روزه هستند، ولی دراین‌بین باوجود مشغله‌های زیاد، تورهای یک‌روزه طرفدار زیادی پیداکرده‌اند. به‌هرحال سفر یک‌روزه خیلی بهتر از مسافرت نرفتن است. قبول دارید؟ از این بحث‌ها که بگذریم، باید بگوییم که سبک و راحت سفر کردن بسیار مهم است! از طرفی هم یک سری وسایل تور یک روزه وجود دارند که وجودشان ضروری است و بدون آن لنگ می‌مانید. این وسایل را چگونه تشخیص دهیم؟ هدف ما در این مقاله یادآوری این وسایل به شما است تا بتوانید بهترین سفر ممکن را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

چک لیست وسایل سفر

در این بخش تمامی وسایل تور یک روزه که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید را به شما یادآوری می‌کنیم.

  • ساک و کوله پشتی

کوله پستی از وسایل تور یک روزه

یکی از مهم‌ترین وسایل تور یک روزه کوله‌ای مناسب برای حمل وسایل است. وسایلی که برای تور یک روزه یه آن نیاز دارید آن‌قدر زیاد نیست که بخواهید چمدان با خود ببرید و  سفر را به کام خود تلخ کنید. از طرف دیگر هم نمی‌توانید با دست یا جیب آن‌ها را حمل کنید. بااین‌وجود یک ساک و کوله پشتی سبک و جادار گزینه خوبی به‌جای یک چمدان‌ سنگین است. کوله‌پشتی‌های کوچک را می‌توان در سفرهای یک‌روزه و در طبیعت‌گردی‌های چندین روزه استفاده کرد.

  • لباس و کفش مناسب

کفش مناسب

این موضوع که به چه مقصدی سفر می‌کنیم در انتخاب لباس و کفش مناسب تأثیر می‌‌گذارد، پس ما نمی‌توانیم بگوییم که چه لباس یا کفشی برای تمام سفرها مناسب است. برای مثال اگر به کوه‌نوردی می‌روید، لباسی گرم و کفشی مناسب برای کوه‌نوردی نیاز است. از طرف دیگر برای سفر به مناطق گرم به یک صندل، لباس‌هایی خنک و ژاکتی برای احتمال سرد شدن هوا در شب نیاز دارید.

 

خرید لوازم و پوشاک ورزشی

 

  • دوربین

چه یک عکاس حرفه‌ای باشید و دوربین DSLR داشته باشید و چه با یک گوشی عکس‌های معمولی بیندازید، در طول سفر به دوربینی برای ثبت لحظات نیاز دارید.

  • کتاب یا جدول

برای سرگرم شدن در راه می‌توانید از کتاب، جدول یا سودوکو استفاده کنید. البته در سفرهای یک روزه بیش‌تر سعی کنید که از زمان حال و منظره‌هایی که در اطرافتان در طی مسیر می‌بینید، لذت ببرید.

  • نوشیدنی و غذا

از ضروری‌ترین وسایل تور یک روزه آب و نوشیدنی هستند. از آنجایی که در این تور ممکن است پیاده‌روی زیادی داشته باشید یا در ساعات رفت‌وآمدتان فروشگاهی باز نباشند، همراه داشتن آب یا نوشیدنی‌های دیگر برای رفع تشنگی ضروری است. علاوه بر این بهتر است که وعده‌ غذایی سبک و آماده‌ای  مانند اسنک با خودتان همراه داشته باشید.

  • نقشه و بروشور

نقشه یکی از وسایل تور یک روزه

حتی اگر به طور کامل مقصد را بشناسیم، باز هم در صورتی که گم شویم نقشه به کارمان می‌آید. نقشه وزن زیادی ندارد که حمل آن را سخت کند؛ درنتیجه بودنش بهتر از نبودنش است.

  • کارت شناسایی، کارت بانکی و پول نقد

کمتر کسی پیدا می‌شود که از اهمیت همراه داشتن مدارک و کارت‌های شخصی در هنگام سفربی‌اطلاع باشد. در لیست وسایل تور یک روزه همراه داشتن مدارک شناسایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لازم به یادآوری است، اگر به مناطق خارج از شهر سفر می‌کنید همراه داشتن پول نقد را هم فراموش نکنید.

  • لوسیون و کرم ضدآفتاب

روزهایی که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنید حتماً همراهتان کرم ضد آفتاب داشته باشید. عینک آفتابی و کلاه آفتاب‌گیر هم در روزهای آفتابی به درد می‌خورند. لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده هم برای مرطوب نگه‌داشتن پوست دست‌هایتان در شرایط آب‌وهوایی مختلف تقریبا ضروری است.

  • دارو

اگر داروی خاصی را در ساعت معینی از روز مصرف می‌کنید، آن را هم در لیست وسایل تور یک روزه خود قرار دهید. علاوه بر این پیشنهاد می‌کنیم یک قرص تسکین‌دهنده درد همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

  • دستمال کاغذی و لوازم بهداشتی

دستمال‌کاغذی  وسیله‌ای ضروری برای سفر یک روزه است که در طول روز حتماً بارها به آن نیاز پیدا می‌کنید. به همین دلیل همیشه تعدادی از آن را در جیب کوله خود جا دهید. علاوه بر این، خانم‌ها  باید در صورت نیاز لوازم بهداشت قاعدگی را همراه خود داشته باشند.

  • ژاکت سبک

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز در سفر ژاکتی سبک است تا وزن وسایلی که حمل می‌کنید را زیاد نکند. این ژاکت ممکن است در شب‌های تابستانی و زمانی که حتی انتظار سرد شدن هوا را نداشتید به کارتان بیاید.

  • چتر

چتر در وسایل سفر

بدون این لوازم هرگز سفر نروید! چک‌لیست لوازم ضروری مسافرت

این مورد بستگی به آب‌وهوای منطقه‌ای دارد که قصد مسافرت به آن را دارید. در شرایط بارانی یا تابش مستقیم اشعه داغ خورشید، چتر به دردتان می‌خورد.

  • کلاه

کلاه یکی از اکسسوری‌های به‌دردبخور در هر شرایط آب و هوایی است. اگر مقصدتان آب‌وهوایی سرد داشته باشد، کلاه بافتنی و اگر آب‌وهوایی گرم و آفتابی داشته باشد، کلاه آفتاب‌گیر بردارید.

  • پاور بانک

در شرایطی که در یک مسافرت از تلفن همراه، هم به‌عنوان دوربین و هم برای گوش دادن به موزیک و … استفاده می‌کنید،  باید بدانید که باتری گوشیتان سریع‌تر خالی می‌شود. پس حتماً همراه خود پاور بانک داشته باشید تا در طول مسافرت با یک گوشی خاموش مواجه نشوید.

  • کیف‌های کمری

کیف‌های کمری برای نگهداری لوازمی مانند کارت شناسایی، کارت‌بانکی، پول نقد و …. وسیله ای کاربردی است. این کیف ها باعث می شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن به لوازم ضروری خود دسترسی داشته باشید.

  • تجهیزات پخش موسیقی

اگر با ماشین شخصی به مسافرت می‌روید، کابل AUX یا فلش و اگر با وسیله نقلیه مسافرت می‌کنید، هندزفری یا اسپیکر بلوتوثی همراه خود داشته باشید.

  • جعبه کمک های اولیه

این مورد از وسایل تور یک روزه آن‌چنان ضروری نیست. از آنجایی که حوادث را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، پیشنهاد می‌کنیم که یک جعبه کمک‌های اولیه از داروخانه تهیه کنید و در سفر همراه خود ببرید. اگر هم خودتان قصد دارید که این جعبه را تهیه کنید، لوازم مورد نیاز در یک جعبه کمک‌های اولیه را برای شما نام می‌بریم. این لوازم شامل داروهای تجویزشده توسط دکتر، آسپرین، الکل، دماسنج پزشکی، آنتی‌بیوتیک‌های خوردنی، ست بخیه، داروهای ضد تهوع و ضد اسهال، ضدعفونی‌کننده، ماده ضد نیش حشره، چسب استریل برای بریدگی‌ها، بانداژ و نوار بهداشتی می‌شود.

تعیین نوع سفر برای مشخص کردن لوازم ضروری سفر یک روزه

تجهیزات کمپینگ

قبل از جمع‌آوری وسایل تور یک روزه باید مشخص کنید که چه نوع مسافرت یا توری می‌روید. لوازمی که در بالا به‌عنوان وسایل تور یک روزه به آن‌ها شاره کردیم برای تمامی انواع مسافرت‌ها ضروری هستند، ولی اگر به کوه یا طبیعت‌گردی می‌روید به لوازم کمپینگ هم نیاز پیدا می‌کنید. شما می‌توانید انواع لوازم کمپینگ را در فروشگاه اینترنتی مدیسه پیدا و تهیه کنید.

حال که تمامی وسایل تور یک روزه را آماده کرده‌اید، کوله‌بار شما تکمیل است. می‌توانید با خیال راحت به مسافرت بروید و لذت ببرید و یک روز را از دغدغه‌های روزمره دور بمانید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *