چگونه کمد خود را مرتب کنیم

دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد! به زودی اکثر خانم‌های ایرانی مشغول امر خطیر و دردناک خانه تکانی عید می‌شوند. بعضی‌ها از اوایل بهمن شروع می‌کنند، بعضی ها میانه بهمن کارشان تمام شده و بعضی ها اواسط اسفند وحشت‌زده به دور خانه می‌دوند و نمی‌دانند چه کنند!

اگرچه برای انجام همه کارها نمی‌توانیم کمکتان کنیم، در این مطلب تصمیم داریم در مورد خانه‌تکانی کمدهای لباستان و عملیات پیچیده کنارگذاشتن بعضی لباس‌ها، کمکتان کنیم. البته منظور از کنار گذاشتن این است که لباس‌های نسبتا نو و قابل استفاده را به افراد مستحق اهدا کنید و لباس‌های کهنه را برای گردگیری و مصارف دیگر خانگی بازیافت کنید. بله، باید با بخشی از لباس‌هایتان خداحافظی کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بیایید درهای کمدمان را باز کنیم و با لباس‌ها و کفش‌هایمان دوباره آشنا شویم و کاری کنیم که کمدمان پرباشد از لباس‌هایی که واقعا می‌پوشیم و به کارمان می‌آیند.

عکس کمد نامرتب

  1. ست‌هایتان را بر اساس تکه‌های کلیدی لباس بچینید

یک کمد مرتب و کاربردی همیشه چند تکه لباس اصلی و کلیدی دارد که بقیه لباس‌ها و اکسسوری‌ها برای تکمیل ست‌های آن انتخاب شده‌اند. اگر شما لباس‌های اصلی و کلیدی کمدتان را انتخاب و تکمیل نکرده باشید، احتمال این می‌رود که دست به خریدهای لحظه‌ای بدون تفکر و برنامه‌ریزی بزنید و در نهایت لباس‌هایی روی دستتان بمانند که هیچ چیز برای ست کردن با آنها ندارید.

بنابراین وقت بگذارید و آیتم‌های اصلی کمدتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای کمد یک خانم جوان آیتم‌های اصلی می‌توانند شلوار جین آبی، شلوار مشکی رسمی، دامن میدی یک رنگ، پیراهن‌های تابستانی چند رنگ، شومیزهای تک رنگ و… باشند. وقتی آیتم‌های کلیدی را انتخاب کردید، می‌توانید به خوبی تشخیص دهید کدام لباس‌ها و اکسسوری‌ها در یک ست جا می‌گیرند و کدام‌ها تک مانده‌اند و به دردتان نمی‌خورند.

  1. از دیگران نظر بخواهید

دانستن نظر دیگران همیشه سودمند است. البته نظر پرسیدن از دیگران به معنی این نیست که قول دهید آن نظر را اجرا کنید، اما خوب است نظر دوست، مادر یا خواهرتان را درباره اینکه لباسی به شما می‌آید یا نه بپرسید. گاهی ما لباسی را به دلیل زیبا بودن خود آن یا بالا بودن قیمتش خیلی دوست داریم و به نظرمان زیباترین لباسمان می‌آید اما واقعیت این است که آن لباس ما را چاق یا کوتاه یا نامتناسب نشان می دهد. نظر دیگران می‌تواند به ما کمک کند که با این واقعیت روبه‌رو شویم و درباره آن لباس تصمیم بگیریم. علاوه بر این، نظر خواستن از دوستان و داوران بی‌طرف ممکن است ما را یاد لباس‌هایی بیندازد که فراموششان کرده‌ایم و ممکن است بتوانیم ست‌های جدید و جالبی با آنها بچینیم.

  1. از قانون ورود یک لباس = خروج یک لباس استفاده کنید

وقتی کمدمان لبریز از لباس می‌شود، به خصوص در آپارتمان‌های امروزی که کمدهای بزرگی هم ندارند، معمولا بیشتر لباس‌هایمان را نمی‌بینیم و در حالی‌که هزینه و وقت زیادی برای انتخاب لباس‌های متنوع صرف می‌کنیم، در واقعیت فقط چند تکه ثابت لباس را هر روز می‌پوشیم، می‌شوییم و دوباره می‌پوشیم. علاوه بر این گاهی یادمان می‌رود که لباسی را خریده‌ایم و برای خرید تکه‌ای لباس مجددا وقت می‌گذاریم.  چه حس بدی است وقتی هنگام قراردادن لباس جدید در کمدمان متوجه می‌شویم که مشابه آن را داشتیم!

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه از پرشدن بیش از حد کمدمان جلوگیری کنیم این است که برای خودمان قانونی بگذاریم که به ازای هر لباس جدید که وارد کمدمان می‌کنیم، موظفیم یک تکه لباس را از کمدمان خارج کنیم. به این روش هم از دست لباس‌هایی که عمری است در رودربایستی‌شان مانده‌ایم، راحت می‌شویم و هم فضای کمدمان همیشه باز است تا لباس‌های متنوعمان را ببینیم و بپوشیم.

عکس کمد مرتب - 3

 

خرید انواع لباس زنانه

 

  1. برای لباس‌هایتان تاریخ انقضا تعیین کنید

این روش مشکل است ولی بازدهی خیلی خوبی دارد. با استفاده از این روش شما زمان خاصی را تعیین می کنید که اگر تا آن زمان یک تکه لباس را نپوشیدید، آن لباس را از کمدتان حذف خواهید‌کرد. مثلا اگر تاریخ انقضای یک ساله برای لباستان تعیین کردید، در پایان سال و هنگام خانه‌تکانی لباس‌هایی که در کل سال نپوشیده‌اید را کنار بگذارید. البته برای این قانون می‌توان استثناهایی هم قائل شد. لباس‌هایی که از افراد دوست‌داشتنی هدیه گرفته‌ایم، لباس‌هایی که با آن‌ها خاطره داریم و یا لباس‌هایی که بسیار گران خریده‌ایم را می‌توانیم از این قانون مستثنی کنیم، اما لااقل با استفاده از این قانون خواهیم دانست که این لباس برای ما کاربردی نیست و نیازی نداریم که آن را در کمد اصلی و جلوی چشممان نگه‌داریم. این لباس‌ها را می‌توانیم تر و تمیز و مرتب در قسمت‌های پشتی و یا محفظه بالای کمد و یا در چمدان‌های زیر تخت و غیره نگه‌داریم.

 

عکس کمد مرتب - 2

  1. محل مشخصی برای هر لباس در کمد تعیین کنید

حالا که کمدتان را بررسی و جمع و جور کرده‌اید، وقتش است که به هر تکه لباس، کفش، کیف و اکسسوری یک جایگاه مخصوص بدهید. لباس‌هایتان را همین طور بی قاعده روی هم نچینید. لباس‌ها را دسته بندی کنید و براساس رنگ یا سایز یا هرچه دوست دارید، مرتب بچینید. هر گوشه از کمد را به چیزی اختصاص بدهید که بتوانید هر بار بعد از پوشیدن آن را به سرعت سر جای اصلی‌اش برگردانید. به این شکل همه لباس‌ها دقیقا جلوی چشمتان صف می‌کشند، کمد و اتاقتان تمیز و مرتب می‌ماند، از خریدن لباس‌های اضافه جلوگیری می‌شود و مشکل همیشگی «چی بپوشم؟» را کمتر خواهید داشت.

 

عکس کمد مرتب

امیدواریم با استفاده از این روش‌ها در هنگام خانه‌تکانی سال نو، بتوانید سال جدید را با کمدی مرتب، اعصاب آرام و بودجه و فضای مناسب برای خرید لباس‌های جدید آغاز کنید.

 

 

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “چگونه کمد تکانی کنیم؟

  1. pardisa گفت:

    سلام ممنون از مقاله خوبتون عالی بود واقعا همیشه از تمیز کردن کمد ترس داشتم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *